| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Opel Astra G/Zafira A: demontaż tylnej sprężyny i amortyzatora

Opel Astra G/Zafira A: demontaż tylnej sprężyny i amortyzatora

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tylne amortyzatory i sprężyny w Astrze G i Zafirze A. Cała operacja jest możliwa do wykonania we własnym zakresie.

Wymiana amortyzatora tylnego w Oplu Astra G i Zafira A nie jest skomplikowana i bez problemu możemy ją wykonać w warunkach domowych. Zaoszczędzone pieniądze możemy przeznaczyć an zakup lepszych amortyzatorów. Zawieszenie w modelu Zafira A i Astra G jest tak skonstruowane, że nie można w tym samym momencie wymontować obydwu amortyzatorów. Doprowadzi to do opuszczenia się zawieszenia.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: obsługa paska wieloklinowego

Pamiętajmy, że wymieniając amortyzatory tylne lub przednie należy wykonywać to parami. Montujemy tylko i wyłącznie egzemplarze przewidziane do naszego samochodu. Przechodzimy do demontażu. Całą operację możemy wykonać z pozycji podnośnika z podstawkami. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Podstawiamy „kobyłki” i zdejmujemy koło. Do następnego kroku będzie nam potrzebny drugi podnośnik.

Za jego pomocą podnosimy delikatnie całą tylną belkę, ustawiając go pod amortyzatorem. Dzięki temu unikniemy wysunięcia się sprężyny. Jest to dosyć trudna praca. Istnieje ryzyko przesunięcia się samochodu z podnośnika. W tym momencie możemy wykręcić stary amortyzator. Zamocowany jest on do tylnej belki i do nadwozia. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Na początku mocujemy górną część amortyzatora a następnie dolną. Pamiętajmy o wymianie po każdej ze stron.

Przechodzimy do demontażu tylnych sprężyn. Podobnie jak to miało miejsce przy amortyzatorach nie należy wyjmować ich jednocześnie. Doprowadzi do samoczynnego opuszczenia się. Demontaż tylnej sprężyny powiązany jest z wymontowaniem amortyzatora – jest to zabieg konieczny. Na początku podnosimy samochód i zdejmujemy koło. Teraz przechodzimy do demontażu amortyzatora. Robimy to w sposób opisany powyżej.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: sprawdzanie ciśnienia sprężania

Następnie opuszczamy delikatnie podnośnik do momentu aż zawieszenie swobodnie opadnie. Oczywiście musi być przy tym pewna granica, tak żeby nie dopuścić do rozciągnięcia się przewodów hamulcowych. Teraz dociskamy belkę do dołu i wyjmujemy sprężynę. Wychodzi ona razem ze specjalnymi pierścieniami amortyzującymi. Nie należy pomylić ich przy montażu. Muszą być w tym samym miejscu.

Jeżeli są w dobrym stanie to przekładamy je na nową sprężynę i przechodzimy do montażu, który odbywa się w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o prawidłowym dokręceniu wszystkich mocowań. Sprężyny również należy wymieniać parami.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

HAYS Poland

Doradztwo personalne

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »