| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Opel Astra G/Zafira A: wymiana łożyska koła przedniego i tylnego

Opel Astra G/Zafira A: wymiana łożyska koła przedniego i tylnego

Wymiana łożyska koła przedniego nie jest trudna i bez problemu sobie z nią poradzimy. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić łożysko w Astrze G i Zafirze A.

Nie trzeba mieć dużego doświadczenia, żeby rozpoznać, czy mamy uszkodzone łożysko koła. Zazwyczaj nie potrzeba do tego żadnych narzędzi. Wystarczy dobry słuch. Uszkodzone łożysko w Zafirze A lub Astrze G objawia się bardzo głośną pracą. Zazwyczaj jest to słyszalne powyżej 50km/h. Oczywiście przy niższych prędkościach również wydaje nieprzyjemne dźwięki lecz wtedy musimy być na zewnątrz auta, żeby to usłyszeć.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana rozrusznika

29.90 złNowość! 100 pytań o obowiązek podatkowy VAT

Chcąc wykonać taki test wystarczy unieść samochód i zakręcić kołem. Musimy się wtedy dobrze przysłuchać, żeby usłyszeć szum zużytego łożyska. Niestety nie podlega ono okresowym przeglądom. Jeśli jest uszkodzone to należy je wymienić, nie ma możliwości smarowania. Przystępujemy do wymiany łożyska w modelu Astra G i Zafira A. Na początku musimy unieść tą stronę auta, po której będzie wykonywana wymiana.

Po zdjęciu koła przechodzimy do wymontowania tarczy i zacisku. Na początku odpinamy czujnik zużycia klocków a następnie podważamy za pomocą śrubokręta sprężynę mocującą klocki hamulcowe w zacisku. Teraz wyjmujemy korki zabezpieczające z prowadnic zacisku i wykręcamy je kluczem imbusowym. Zdejmujemy zacisk wyjmujemy klocki hamulcowe i podwieszamy go. Nie może wisieć na przewodzie hamulcowym.

Kolejny krok to demontaż tarczy. W silniku 1.8 i 2.0 musimy na początku odkręcić dwie śruby od korpusu, w którym znajduje się zacisk. Kolejny krok jest taki sam dla wszystkich wersji silnikowych. Musimy odkręcić śrubę ustalającą na tarczy. Po tym zabiegu można oddzielić ją od piasty. W wielu przypadkach bywa to bardzo trudne. Nie zalecamy uderzać młotkiem na siłę.

Zobacz też: Jak zdejmować i zakładać łożyska?

W takim przypadku proponujemy użyć odrdzewiacza u poczekać aż zacznie działać. Jeżeli to nie pomoże to zostaje nam uderzanie w tarczę młotkiem poprzez drewniany klocek. Nie robimy tego ze zbyt dużą siłą bo można doprowadzić do uszkodzenia. Po tym zabiegu demontujemy półoś napędową. Zostało to szeroko opisane w innym poradniku dotyczącym wymiany półosi w Astrze G i Zafirze A.

Po jej wyjęciu odpinamy złącze od czujnika prędkości obrotowej koła. Pozostaje nam odkręceniu śrub mocujących cały zestaw łożyska koła. Zdejmujemy go razem z blachą ochronną, którą potem odczepiamy. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Na początku zakładamy na nowy zespół blachę ochronną i mocujemy go na swoje miejsce. Pamiętajmy o użyciu nowych śrub. Moment dokręcania wynosi 90Nm. W przypadku braku robimy to na wyczucie.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

LIS28
TydzieńPWŚCPSN
44272829303112
453456789
4610111213141516
4717181920212223
4824252627282930

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Vaillant - Eksperci

Vaillant - producent pieców, kotłów olejowych, kotłów gazowych.

Zostań ekspertem Infor.pl »