REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra G/Zafira A: demontaż kolumny zawieszenia

Robert Kuśpiel
Opel Astra G/Zafira A demontaż kolumny zawieszenia
Opel Astra G/Zafira A demontaż kolumny zawieszenia

REKLAMA

REKLAMA

Chcąc wymienić przedni amortyzator lub sprężynę w Oplu Astra i Oplu Zafirze niezbędne jest wymontowanie kolumny zawieszenia. W poradniku tym dowiesz się jak wykonać to samemu w Oplu Astra G i Zafira A.

Demontaż kolumny zawieszenia w Oplu Astrze i Oplu Zafirze nie jest zbytnio skomplikowany. Może się okazać bardzo czasochłonna dla osoby, która robi to po raz pierwszy. Wszystkie czynności postaramy się wykonać z pozycji tradycyjnego lewarka i „kobyłek”. Jak wiadomo nie każdy ma dostęp do platformy warsztatowej lub kanału. Podczas unoszenia auta należy zachować wszelkie środki ostrożności.

REKLAMA

Na początku luzujemy śruby kół. Unosimy samochód, podpieramy na kobyłkach i zdejmujemy koło. Teraz odkręcamy łącznik stabilizatora. W celu ułatwienia zadania zalecamy przytrzymać sobie sworzeń kulowy przegubu za pomocą klucza płaskiego. Dobrym miejscem do załapania są widoczne dwa wcięcia. Następnie odpinamy zabezpieczenie i wyjmujemy przewód hamulcowy z kolumny zawieszenia.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana płynu hamulcowego

REKLAMA

Nie zalecamy go rozłączać, będziemy musieli dodatkowo przeprowadzić proces odpowietrzania hamulców. Robimy oznaczenia miejsc, których zostały zamontowane śruby mocujące kolumnę zawieszenia do zwrotnicy. Wykonujemy to narzędziem o ostrej końcówce, może być to zwyczajny śrubokręt. Kolejnym krokiem jest wykręcenie ich i odsunięcie zwrotnicy na zewnątrz. Odczepiamy czujnik zużycia klocków i przystępujemy do wymontowania zwrotnicy.

W tym momencie będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Powinna ona trzymać kolumnę, my natomiast odkręcamy nakrętkę mocującą przy gnieździe kolumny. Robimy to za pomocą klucza oczkowego. Wyjmujemy kolumnę i możemy wymienić amortyzator lub samą sprężynę. Do tego będzie nam potrzebny ściągacz do sprężyn. Na serwisach aukcyjnych jest dostępny za około 30 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mocujemy go w imadle i ustawiamy tak, aby solidnie objął zwoje sprężyny. Musimy być co do tego pewni. Jeżeli podczas tej pracy sprężyna wystrzeli może dojść do poważnego wypadku. Uderzenie w człowieka z tak dużą siłą może spowodować poważny uszczerbek na zdrowiu. Zaczynamy skręcać ściągacz. Widzimy jak sprężyna zaczyna się uginać.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana świec żarowych

Jeżeli widzimy, że wypada z uchwytów ściągających należy ją rozkręcić i ponownie zamontować w zaczepach. Po ściśnięciu jej odkręcamy nakrętkę kolumny zawieszenia. Wyjmujemy amortyzator i wkładamy nowy. Decydując się na wymianę sprężyn należy uwolnić starą ze ściągacza, wsadzić drugą i skręcić tak jak poprzednią.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby przykręcić dokładnie wszystkie elementy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA