| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Opel Astra G/Zafira A: demontaż kolumny zawieszenia

Opel Astra G/Zafira A: demontaż kolumny zawieszenia

Chcąc wymienić przedni amortyzator lub sprężynę w Oplu Astra i Oplu Zafirze niezbędne jest wymontowanie kolumny zawieszenia. W poradniku tym dowiesz się jak wykonać to samemu w Oplu Astra G i Zafira A.

Demontaż kolumny zawieszenia w Oplu Astrze i Oplu Zafirze nie jest zbytnio skomplikowany. Może się okazać bardzo czasochłonna dla osoby, która robi to po raz pierwszy. Wszystkie czynności postaramy się wykonać z pozycji tradycyjnego lewarka i „kobyłek”. Jak wiadomo nie każdy ma dostęp do platformy warsztatowej lub kanału. Podczas unoszenia auta należy zachować wszelkie środki ostrożności.

Na początku luzujemy śruby kół. Unosimy samochód, podpieramy na kobyłkach i zdejmujemy koło. Teraz odkręcamy łącznik stabilizatora. W celu ułatwienia zadania zalecamy przytrzymać sobie sworzeń kulowy przegubu za pomocą klucza płaskiego. Dobrym miejscem do załapania są widoczne dwa wcięcia. Następnie odpinamy zabezpieczenie i wyjmujemy przewód hamulcowy z kolumny zawieszenia.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana płynu hamulcowego

Nie zalecamy go rozłączać, będziemy musieli dodatkowo przeprowadzić proces odpowietrzania hamulców. Robimy oznaczenia miejsc, których zostały zamontowane śruby mocujące kolumnę zawieszenia do zwrotnicy. Wykonujemy to narzędziem o ostrej końcówce, może być to zwyczajny śrubokręt. Kolejnym krokiem jest wykręcenie ich i odsunięcie zwrotnicy na zewnątrz. Odczepiamy czujnik zużycia klocków i przystępujemy do wymontowania zwrotnicy.

W tym momencie będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Powinna ona trzymać kolumnę, my natomiast odkręcamy nakrętkę mocującą przy gnieździe kolumny. Robimy to za pomocą klucza oczkowego. Wyjmujemy kolumnę i możemy wymienić amortyzator lub samą sprężynę. Do tego będzie nam potrzebny ściągacz do sprężyn. Na serwisach aukcyjnych jest dostępny za około 30 złotych.

Mocujemy go w imadle i ustawiamy tak, aby solidnie objął zwoje sprężyny. Musimy być co do tego pewni. Jeżeli podczas tej pracy sprężyna wystrzeli może dojść do poważnego wypadku. Uderzenie w człowieka z tak dużą siłą może spowodować poważny uszczerbek na zdrowiu. Zaczynamy skręcać ściągacz. Widzimy jak sprężyna zaczyna się uginać.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana świec żarowych

Jeżeli widzimy, że wypada z uchwytów ściągających należy ją rozkręcić i ponownie zamontować w zaczepach. Po ściśnięciu jej odkręcamy nakrętkę kolumny zawieszenia. Wyjmujemy amortyzator i wkładamy nowy. Decydując się na wymianę sprężyn należy uwolnić starą ze ściągacza, wsadzić drugą i skręcić tak jak poprzednią.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby przykręcić dokładnie wszystkie elementy.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Iga Kalinowska

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »