| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Opel Astra G/Zafira A: demontaż kolumny zawieszenia

Opel Astra G/Zafira A: demontaż kolumny zawieszenia

Chcąc wymienić przedni amortyzator lub sprężynę w Oplu Astra i Oplu Zafirze niezbędne jest wymontowanie kolumny zawieszenia. W poradniku tym dowiesz się jak wykonać to samemu w Oplu Astra G i Zafira A.

Demontaż kolumny zawieszenia w Oplu Astrze i Oplu Zafirze nie jest zbytnio skomplikowany. Może się okazać bardzo czasochłonna dla osoby, która robi to po raz pierwszy. Wszystkie czynności postaramy się wykonać z pozycji tradycyjnego lewarka i „kobyłek”. Jak wiadomo nie każdy ma dostęp do platformy warsztatowej lub kanału. Podczas unoszenia auta należy zachować wszelkie środki ostrożności.

Na początku luzujemy śruby kół. Unosimy samochód, podpieramy na kobyłkach i zdejmujemy koło. Teraz odkręcamy łącznik stabilizatora. W celu ułatwienia zadania zalecamy przytrzymać sobie sworzeń kulowy przegubu za pomocą klucza płaskiego. Dobrym miejscem do załapania są widoczne dwa wcięcia. Następnie odpinamy zabezpieczenie i wyjmujemy przewód hamulcowy z kolumny zawieszenia.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana płynu hamulcowego

Nie zalecamy go rozłączać, będziemy musieli dodatkowo przeprowadzić proces odpowietrzania hamulców. Robimy oznaczenia miejsc, których zostały zamontowane śruby mocujące kolumnę zawieszenia do zwrotnicy. Wykonujemy to narzędziem o ostrej końcówce, może być to zwyczajny śrubokręt. Kolejnym krokiem jest wykręcenie ich i odsunięcie zwrotnicy na zewnątrz. Odczepiamy czujnik zużycia klocków i przystępujemy do wymontowania zwrotnicy.

W tym momencie będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Powinna ona trzymać kolumnę, my natomiast odkręcamy nakrętkę mocującą przy gnieździe kolumny. Robimy to za pomocą klucza oczkowego. Wyjmujemy kolumnę i możemy wymienić amortyzator lub samą sprężynę. Do tego będzie nam potrzebny ściągacz do sprężyn. Na serwisach aukcyjnych jest dostępny za około 30 złotych.

Mocujemy go w imadle i ustawiamy tak, aby solidnie objął zwoje sprężyny. Musimy być co do tego pewni. Jeżeli podczas tej pracy sprężyna wystrzeli może dojść do poważnego wypadku. Uderzenie w człowieka z tak dużą siłą może spowodować poważny uszczerbek na zdrowiu. Zaczynamy skręcać ściągacz. Widzimy jak sprężyna zaczyna się uginać.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymiana świec żarowych

Jeżeli widzimy, że wypada z uchwytów ściągających należy ją rozkręcić i ponownie zamontować w zaczepach. Po ściśnięciu jej odkręcamy nakrętkę kolumny zawieszenia. Wyjmujemy amortyzator i wkładamy nowy. Decydując się na wymianę sprężyn należy uwolnić starą ze ściągacza, wsadzić drugą i skręcić tak jak poprzednią.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby przykręcić dokładnie wszystkie elementy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Strict Minds Communication

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »