| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana przegubów drążków kierowniczych

Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana przegubów drążków kierowniczych

Jak samemu dokonać wymiany przegubów drążków kierowniczych w Volkswagenie Golf IV i Bora? Oto poradnik i opis krok po kroku.

Jak sama nazwa wskazuje przeguby drążków mocowane są do samych drążków kierowniczych. Taka konstrukcja pozwala na wymianę samego przegubu, a nie całych drążków. Dla przykładu - luz na drążkach kierowniczych jest zazwyczaj spowodowany uszkodzeniem przegubu. Drążek kierowniczy to element trwały i ma dłuższą żywotność niż sam przegub. Po dokonaniu takiej wymiany trzeba koniecznie udać się na regulację zbieżności zawieszenia.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: pomiar ciśnienia sprężania

Volkswagen wprowadził różne rodzaje końcówek oraz drążków kierowniczych podczas produkcji Golfa IV i Bory. Pamiętajmy, żeby nie stosować zamiennie końcówek i drążków nowej i starej generacji. Bardzo łatwo je rozpoznać. Nowe przeguby mają inne oznaczenia – A i B. Natomiast stare R i L. Przechodzimy do wymiany końcówki drążka.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola i wymiana paska wieloklinowego

Wymianę przegubów drążków kierowniczych powinniśmy rozpocząć od uniesienia samochodu. Tutaj mamy do wyboru kilka wariantów. Możemy skorzystać z podnośnika warsztatowego, kanału lub zwyczajnego lewarka z podstawkami. Ten ostatni wariant jest najbardziej popularny wśród kierowców, jak wiadomo nie każdy ma dostęp do kanału lub platformy warsztatowej. Kolejny krok to poluzowanie nakrętki mocującej przegub drążka kierowniczego

W tym celu przytrzymujemy przegub drążka kierowniczego za pomocą klucza płaskiego i odkręcamy nakrętkę mocującą aż do końca gwintu. W ten sposób stanie się bardzo dobrym oparciem dla ściągacza. Teraz za jego pomocą wyciskamy czop przegubu ze zwrotnicy. Następnie odkręcamy nakrętkę zaciskową przegubu drążka kierowniczego. W tym momencie możemy wykręcić przegub z drążka. Warto zanotować sobie liczbę obrotów jaką wykonamy podczas odkręcania.

Przechodzimy do montaży. Montując przegub należy nakręcić go na drążek licząc dokładnie wszystkie wykonane obroty. Ich liczba musi się pokrywać z tą, która została wcześniej zanotowana. Teraz wkładamy sworzeń przegubu w ramię zwrotnicy i przykręcamy go. Do tego posłuży nam nakrętka, która sama się zabezpiecza. Jeśli dysponujemy kluczem dynamometrycznym musimy użyć momentu 45Nm.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: przegląd układu wtryskowego benzyny

Pozostaje nam dokręcić nakrętkę zaciskową na przegubie. Robimy to z odpowiednią siłą lub używamy klucza dynamometrycznego. Moment dokręcania to 50 Nm. Na końcu pozostaje nam przykręcić koło. Po wykonaniu takiej naprawy pamiętajmy o udaniu się na sprawdzenie geometrii. Mimo, że wkręcimy o taką samą liczbę obrotów może okazać się to mało precyzyjne.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Hetman

Adwokat i radca prawny, ekspert w dziedzinie prawa autorskiego, pracy, handlowego i europejskiego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK