| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Ford Focus MK1: wymiana wahacza i kolumny McPhersona

Ford Focus MK1: wymiana wahacza i kolumny McPhersona

Uszkodzony wahacz w Fordzie Focus Mk1 powoduje zazwyczaj ściąganie auta i niekontrolowane ruchy kierownicą. Podobne objawy towarzyszą usterkom kolumny McPhersona.

Zaczniemy od wymiany wahacza. Unikajmy tanich zamienników. Zazwyczaj są one o połowę tańsze jednak jakość ich może pozostawiać wiele do życzenia. Tańsze zamienniki mogą zepsuć się już nawet po pierwszym roku. Zakup droższego lub oryginalnego wahacza będzie bardziej opłacalny.

W przypadku uszkodzenia tulei można je wymienić pozostawiając stary wahacz. Skrzywionego wahacza nie można prostować. Przystępujemy do wymiany. Na początku zaciągamy hamulec ręczny i wykręcamy śruby koła.

Zobacz też: Ford Focus: wymiana przegubu wewnętrznego

Unosimy samochód i podkładamy kliny zabezpieczające pod tylne koła. Zdejmujemy koło oraz wykręcamy śruby od osłony miski olejowej i nadkola. Po zdemontowaniu osłon wykręcamy śrubę zabezpieczającą sworzeń mocujący i wypinamy go ze zwrotnicy. Są do tego specjalne ściągacze, często jednak wystarczy zwykły młotek. Pozostaje nam wykręcić pozostałe dwie śruby mocujące wahacz i wyjąć go z samochodu.

Do montażu nowego wahacza używamy tylko i wyłącznie nowych śrub. Jeżeli nie zostały dostarczone wraz z wahaczem należy dokupić je w autoryzowanym serwisie lub w sklepie z częściami. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby dokręcić mocno wszystkie śruby. Niedopuszczalny jest jakikolwiek luz.

Wymiana kolumny McPhersona

Przechodzimy do wymontowania kolumny McPhersona. Pierwszy krok to uniesienie przodu samochodu i podłożenie podstawek. Zdejmujemy koło i przechodzimy do demontaży całej kolumny. Na początku musimy odpiąć z amortyzatora uchwyt przewodu hamulcowego. Następnie wyjmujemy zaślepki i wykręcamy znajdujące się pod nimi śruby mocujące zacisk. Podwieszamy go za pomocą drutu, tak żeby nie wisiał na przewodach hamulcowych.

Zobacz też: Jak wyczyścić silnik krokowy w Fordzie Focus 1.6?

Odkręcamy nakrętkę drążka kierowniczego i wybijamy delikatnie jego przegub lub używamy do tego ściągacza. Następnie wykręcamy śrubę mocującą zwrotnicy i demontujemy ją z auta. Przesuwamy delikatnie półoś i podpieramy ją. Teraz zabezpieczamy od dołu amortyzator i odkręcamy od góry nakrętki mocujące. Kolumna wychodzi od dołu poprzez wnękę koła. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Po wykonaniu takiej naprawy pamiętajmy o udaniu się do stacji kontroli na sprawdzenie i ewentualne ustawienie geometrii.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

IMPEL Security Polska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »