| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Peugeot 206: wymiana amortyzatorów

Peugeot 206: wymiana amortyzatorów

Wymiana amortyzatorów w Peugeocie 206 nie jest zbyt skomplikowana. Oto jak wymienić zarówno przednie jak i tylnie amortyzatory w Peugeocie 206.

Opis dotyczy wymiany amortyzatorów przednich i tylnych. W przypadku przednich sposób ten można wykorzystać również w celu wymiany sprężyny, będzie nam wtedy potrzebny ściągacz do sprężyn. Nie polecamy stosowania różnego rodzaju narzędzi zastępczych. Istnieje ryzyko odskoczenia podkładek talerzowych z bardzo dużą siłą. Może to spowodować poważny uszczerbek na zdrowiu.

Podnosimy samochód i przechodzimy do demontażu kolumny. Wykręcamy wszystkie mocowania, tak by trzymała się tylko na górnych mocowaniach, które znajdują się pod maską. Pamiętajmy od dwóch istotnych rzeczach. Podłożeniu np. drewnianych klocków pod uniesione auto za pomocą podnośnika, może być to również „kobyłka”. Druga istotna sprawa to zabezpieczenie amortyzatora przed opadnięciem podczas demontażu górnych mocowań.

Zobacz też: Peugeot 206: demontaż tapicerki drzwi przednich

Wyjmujemy kolumnę z samochodu. Potrzebny nam będzie stół warsztatowy z imadłem. Mocujemy w nim ściągacz, po czym zakładamy na niego sprężynę. Skręcamy go do momentu aż górna podkładka nie pozostanie luźna. Kiedy tak się stanie, wykręcamy środkową nakrętkę amortyzatora. Będzie nam do tego potrzebny klucz imbusowy wraz z oczkowym. Jeśli mamy jeden komplet ściągaczy i potrzebny nam będzie do pozostałych kolumn, rozkręcamy ściągacze bardzo powoli i ostrożnie, aby nie dopuścić do nagłego "wystrzelenia" sprężyny.

Zdejmujemy po kolei wszystkie części kolumny zawieszenia. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Montujemy nowy amortyzator, zakładamy wszystkie dodatkowe elementy i na końcu ściskamy i zakładamy sprężynę. Po wkręceniu środkowej śruby, luzujemy ściągacz i montujemy kolumnę do samochodu. Pamiętajmy o tym, że amortyzatory wymieniamy tylko i wyłącznie parami na całej osi.

Przechodzimy do amortyzatorów z tyłu auta. Tutaj sprawa jest znacznie łatwiejsza. Są one we wnęce koła i nie łączą się ze sprężyną. W zestawie z nowym amortyzatorem najczęściej znajdują się również nowe śruby i nakrętki. Unosimy tył auta i podstawiamy podstawki. Następnie odkręcamy dolną śrubę mocującą amortyzatora. Teraz wykręcamy dolne mocowanie i możemy swobodnie wyjąć amortyzator.

Zobacz też: Peugeot 206: wymiana kierownicy

Przed zamontowaniem nowego warto rozciągnąć go kilka razy w pozycji pionowej. Zapewni to prawidłowe działanie amortyzatora. Na nowe śruby nakładamy cienką warstwę smaru. Mocujemy amortyzator w jego górnej części i dokręcamy delikatnie. Podobnie postępujemy z dolnym mocowaniem. Na koniec dociągamy dobrze wszystkie śruby i opuszczamy samochód. Podobnie postępujemy w przypadku drugiej strony auta. Obowiązuje ta sama zasada – wymiana tylko parami.

Po skończonej pracy należy udać się na ustawienie geometrii kół.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »