| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Alfa Romeo 156: wymiana przegubu wewnętrznego

Alfa Romeo 156: wymiana przegubu wewnętrznego


Występujące drgania całego samochodu podczas przyspieszania mogą świadczyć o zużytym przegubie wewnętrznym. W poradniku tym pokażemy jak dokonać wymiany przegubu wewnętrznego Alfie Romeo 156 1.6 TS.

Wymiana przegubu wewnętrznego, Alfa Romeo 156, co będzie nam potrzebne?

• Imbus 6
• Klucz nasadowy 34
• Klucz płaski 22
• Młotek
• Śrubokręt
• Smar grafitowy
• Dodatkowe obejmy zaciskowe
• Nowy przegub

Wymianę przegubu w modelu 156 Alfy Romeo będziemy prowadzić po stronie kierowcy. Podkładamy zabezpieczenia pod tylne koła i unosimy samochód. Odkręcamy śruby i zdejmujemy koło. Podkładamy drewniany klocek blisko podnośnika i opuszczamy samochód tak, żeby oparł się o niego delikatnie. Teraz wykręcamy śrubę piasty. Do tego będzie nam potrzebny klucz 34. W tym przypadku przydaje się pomoc drugiej osoby, która wciśnie pedał hamulca.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana łożyska podpory półosi. Poradnik

Obok przegubu, przy skrzyni biegów znajduje się siedem śrub imbusowych, które należy wykręcić. Niestety dostęp do nich jest stosunkowo trudny. Polecamy użyć długiego klucza imbusowego. Teraz za pomocą ściągacza demontujemy w Alfie Romeo 156 mocowanie wahacza dolnego lub górnego, od nas zależy który wybierzemy. Oczywiście można próbować wybić śrubę mocującą za pomocą dwóch młotków, jednak najprawdopodobniej będzie tak zapieczona, że pozostaje tylko ściągacz.

Pamiętamy o odłączeniu wszystkich mocowań znajdujących się przy amortyzatorze. W tym momencie wyjmujemy przegub z piasty. Najlepiej wybić go delikatnie młotkiem. Musimy na tyle wygiąć półoś, żeby wyszedł przegub. Teraz manewrujemy półosią w celu wyjęcia. Następnie demontujemy kapsel z przegubu znajdującego się przy skrzyni. Przystępujemy do montażu nowego.

Zobacz też: Alfa Romeo 145 TS: wymiana sprzęgła. Poradnik

Po wyjęciu starego wkładamy nowy, zakładamy zawleczki smarujemy go. Należy nałożyć jak najwięcej smaru. Właśnie, dlatego zalecaliśmy przygotowanie dodatkowego, grafitowego. Ruszamy przegubem tak, żeby wszystko dokładnie się rozsmarowało. Pamiętajmy o założeniu gumy na półoś, potem będzie to niemożliwe. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby wszystko dokładnie przykręcić. Łapiąc za przegub i poruszając powinna być wyczuwalna różnica między starym a nowym.

Po założeniu koła pozostaje nam wykonać jazdę próbną Alfą. Nie powinny być odczuwalne żadne drgania podczas jazdy na wprost. Przy okazji wymiany przegubu wewnętrznego warto przyjrzeć się, w jakim stanie jest przegub zewnętrzny. W przypadku uszkodzenia osłony warto ją wymienić. Pozostawienie jej w takim stanie może skutkować szybszym zużyciem przegubu w bardzo krótkim czasie.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

GRU20
TydzieńPWŚCPSN
491234567
50891011121314
5115161718192021
5222232425262728
129303101020304

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Katarzyna Gos

Prawnik w KONDRAT Kancelarii Prawno-Patentowej

Zostań ekspertem Infor.pl »