| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Alfa Romeo 147 i 156: trzeszczące przednie zawieszenie. Poradnik

Alfa Romeo 147 i 156: trzeszczące przednie zawieszenie. Poradnik


Skrzypienie zawieszenia jest to dosyć skomplikowany problem w Alfach Romeo 147 i 156. Nawet po zamontowaniu nowych części potrafią wydawać z siebie nieprzyjemne dźwięki.

W poradniku tym postaramy się pozbyć nieprzyjemnego skrzypienia naszej Alfy Romeo 147 i 156, dochodzące z okolic zawieszenia, a które słychać podczas jazdy na nierównościach. Na początku zaczynamy od zlokalizowania trzeszczących elementów zawieszenia. Najczęściej są to tulejki górnego wahacza i stabilizatora.

Co będzie nam potrzebne do wyeliminowania skrzypienia zawieszenia w Alfie Romeo 147 i 156?

75,60 złCitroen Berlingo Peugeot Partner. Obsługa i naprawa

• Smar w sprayu z rurką dozującą
• 2 podnośniki
• 2 klucze nr 17, płaskie lub oczkowe
• Kliny zabezpieczające
• Klucz do kół

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana pompy paliwa

Po ustaleniu, które elementy zawieszenia naszej Alfy Romeo są odpowiedzialne za nieprzyjemny skrzypiący dźwięk, musimy określić to z dokładnością co do strony auta. Następnie luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Podkładamy kliny zabezpieczające pod tył samochodu. Odkręcamy do końca śruby i zdejmujemy koło. Luzujemy mocowanie górnego wahacza za pomocą dwóch kluczy nr 17.

Teraz aplikujemy dużą ilość smaru w okolice tulejek, właśnie do tego przydaje się rurka dozująca. Pamiętamy, żeby wprowadzić smar po obu stronach. Tym samym smarem psikamy tulejkę stabilizatora dokładnie w miejscu nacięcia. Następnie podkładamy drugi podnośnik pod tarczę hamulcową. Unosimy ją do góry do roboczego poziomu, czyli takiego, jaki jest podczas jazdy.

Zobacz też: Jak wymienić termostat w Alfa Romeo?

Spryskujemy ponownie smarem mocowania górnego wahacza oraz tulejkę stabilizatora. Przechodzimy do rozruszania tych elementów. Kilkakrotnie podnosimy i opuszczamy podnośnik, żeby smar się dobrze rozprowadził. Należy robić to z dużym wyczuciem i ostrożnością. Nie można dopuścić do zbyt wysokiego uniesienia. Zwolnienie podnośnika, który trzyma samochód może okazać się bardzo ryzykowne.

Po ostatnim uniesieniu tarczy dokręcamy bardzo mocno mocowanie wahacza górnego. Tak jak poprzednio, korzystamy z dwóch kluczy nr 17. Jest to bardzo ważne, żeby dokręcić je w takiej pozycji, gdyż płynie to na ich dłuższą eksploatację zawieszenia naszej Alfy Romeo 147 lub 156. Teraz opuszczamy podnośnik znajdujący się pod tarczą hamulcową i zakładamy koło. Następnie popuszczamy drugi podnośnik i dokręcamy koło. Wykonujemy jazdę próbną i oceniamy efekt naszej pracy. Polecamy wykonanie tego zabiegu po obu stronach.

Niestety taki zabieg nie jest długotrwały. Zapewne za jakiś czas będziemy musieli powtórzyć wszystkie czynności. To, jak długo będziemy się cieszyć cichą pracą zawieszenia w naszej Alfie Romeo 156 lub 147 zależy od warunków eksploatacji auta i użytego smaru.

Zobacz też: Jak we własnym zakresie usunąć drobne wgniecenia i zarysowania karoserii?

avatar

2012-02-23 13:10 Zgłoś

Ten efekt będzie długotrwały jeśli tak jak to ma się robić umieścimy smar w gumowych tulejach, a nie będziemy bazgrać wokół nich.Tylko to powinien zrobić mechanik przed montażem. Pewno w niemieckich samochodach takich rzeczy nie ma...

HITY INFORU

TERMINARZ

LIP29
TydzieńPWŚCPSN
2730123456
2878910111213
2914151617181920
3021222324252627
3128293031010203

Ostatnio na forum

zobacz więcej »

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Tanie-Ubezpieczenie.eu

Porównywarka ubezpieczeń

Zostań ekspertem Infor.pl »