| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Alfa Romeo 166: wymiana tylnej piasty. Poradnik

Alfa Romeo 166: wymiana tylnej piasty. Poradnik


Model 166 jest dosyć duży, jednak samodzielna wymiana piasty w tej limuzynie nie powinna sprawić problemów. Oto opis pokazujący jak dokonać tego szybko i skutecznie.

Co będzie nam potrzebne?
• Nowa piasta
• Klucz do kół
• Lewarek
• Klucz płaski 12, 15
• Klucz nasadowy 36
• Ściągacz do łożysk
• Przecinak
• Młotek
• WD40

Zobacz też: Alfa Romeo 1.8 TS: wymiana świec

Pierwszy krok to poluzowanie śrub koła tylnego, podłożenie klinów zabezpieczających pod przód auta i uniesienie go. Odkręcamy śruby do końca i zdejmujemy koło. Teraz demontujemy zacisk hamulcowy. W tym celu musimy wykręcić dwie śruby mocujące, które znajdują się za tarczą hamulcową. Następnie odkręcamy szpilkę mocującą tarczę do piasty. Nie ma potrzeby odpinania linki i przewodów hamulcowych, wystarczy odłożyć wszystko na bok tak, żeby wąż nie był naprężony - w tym celu przyda się mały stołek.

Demontujemy dekiel z osi i odkręcamy nakrętkę, do której potrzebny nam będzie klucz 36. Proponujemy zaopatrzyć się w długą przedłużkę, dzięki której nie powinno być żadnych problemów. Zdejmujemy piastę razem z częścią łożyska, które jest stożkowe, a więc łatwo schodzi.

Nie zapominamy również o odkręceniu osłony tarczy. Na osi pozostaje sama bieżnia łożyska, dosunięta do powierzchni oporowej osi. Ma identyczną średnicę. Polewamy ją WD40 i podejmujemy próbę wbicia noża pomiędzy oś a bieżnie. Odsunięcie na pewną odległość pozwoli na zamontowanie ściągacza. Przykręcamy osłonę i zakładamy nową piastę. Ważne jest, żeby ją dobrze ułożyć i wbić na taką odległość, żeby załapać nakrętką gwint osi. Piasta wchodzi z pewnym oporem, jednak kiedy uda nam się założyć nakrętkę, piasta będzie się posuwać bez problemu.

Po dokręceniu nakrętki piasty zaklepujemy dokładnie kołnierz na rowku osi. Na to wszystko nakładamy dużą warstwę smaru i wbijamy dekielek ochronny. Teraz zakładamy tarcze i przykręcamy zacisk za pomocą dwóch śrub. Wszystkie mocowania sprawdzamy dwa razy - śruby muszą być solidnie dokręcone. Dlatego najlepiej dysponować kluczem dynamometrycznym, którego nakrętka centralna powinna być dokręcona momentem 260Nm. Kiedy mamy tą pewność zakładamy koło i opuszczamy auto.

Jeżeli jest wymagana wymiana po drugiej stronie auta to postępujemy analogicznie. Efektem takiej wymiany powinna być cisza podczas jazdy. Podczas tej pracy warto także skontrolować stan tarczy i klocków hamulcowych.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta: Piękna Włoszka

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Strefy Nieruchomości

Blog

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »