| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Fiat Seicento: wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów. Poradnik

Fiat Seicento: wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów. Poradnik


Usterki zawieszenia mają duży wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy. W poradniku tym zajmiemy się wymianą tylnych amortyzatorów oraz sprężyn w Fiacie Seicento.

Co będzie nam potrzebne?
• 2 podnośniki
• Klocek drewniany
• Klucz do kół
• Klucz 17
• WD-40

Całą operację wykonujemy z pozycji kanału lub podnośnika, w zależności od tego, czym dysponujemy w danym momencie. Trzeba pamiętać, że w przypadku amortyzatorów istnieje konieczność wymiany parami. Pierwszy krok to zaciągnięcie hamulca ręcznego i wrzucenie dowolnego biegu. Następnie luzujemy śruby kół. Podkładamy zabezpieczenia pod przód auta i unosimy go.

Zobacz też: Seat Ibiza II: wymiana tylnych sprężyn i amortyzatorów - poradnik

Podkładamy kobyłki lub drewniany klocek. Odkręcamy do końca koło. Drugi podnośnik wsuwamy pod wahacz lub bęben i unosimy całość delikatnie do góry tak, żeby nie ugiąć całej sprężyny. Teraz odkręcamy dolną śrubę amortyzatora kluczem 17. Następnie odciągamy go delikatnie w kierunku tyłu auta. Jest to wymagane, aby uniknąć zaczepienia amortyzatora o wahacz podczas jego opuszczania.

Zwalniając powoli blokadę podnośnika, wyjmujemy sprężynę. Nie ma z tym żadnych problemów. Wystarczy odgiąć delikatnie wahacz do tyłu i blokada wyjdzie. Teraz porównujemy nowe ze starymi. Jeżeli na tych pierwszych brakuje osłon gumowych, musimy je przełożyć z wymontowanej sprężyny. Najczęściej są one już popękane. Proponujemy zakup nowych (nie jest to zbyt duży wydatek). W tym momencie odkręcamy górne mocowanie amortyzatora i go wyjmujemy.

Zakładamy nowy i przykręcamy górną śrubę. Czyścimy miejsce montażu sprężyny. Najbardziej skupiamy się na dolnej części. Wszelkie zanieczyszczenia proponujemy skierować w kierunku widocznego otworu. Podczas tej czynności da się zauważyć delikatne wybrzuszenie. Jest to miejsce informujące nas o tym, gdzie się kończy sprężyna. Przy montażu zwracamy uwagę na to, żeby sprężyna nie opierała się na tym wzniesieniu. Jeżeli mamy pewność, że jest ona poprawienie ulokowana, podkładamy podnośnik pod wahacz i unosimy go do góry.

Zobacz też: Fiat Stilo: wymiana amortyzatorów – opis krok po kroku

Lewarujemy do momentu, kiedy będzie możliwość załapania dolnego mocowania amortyzatora. Dokręcamy śrubę i opuszczamy podnośnik spod wahacza. Dokręcamy koło i opuszczamy samochód. Spuszczamy hamulec ręczny, dając możliwość ułożenia zawieszenia. Po drugiej stronie auta postępujemy w ten sam sposób. Na koniec wykonujemy jazdę próbną. Różnica powinna być odczuwalna po pierwszych kilkudziesięciu metrach.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

GRU18
TydzieńPWŚCPSN
491234567
50891011121314
5115161718192021
5222232425262728
129303101020304

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Kamil Szlachcic

Analityk Kredytowy Salomon Finance

Zostań ekspertem Infor.pl »