REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Palio: wymiana tulei wahacza. Poradnik

Robert Kuśpiel
Najlepiej skorzystać z kanału rewizyjnego Fot. Fotolia
Najlepiej skorzystać z kanału rewizyjnego Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana tulei wahacza może wydawać się trudna. Jednak po przeczytaniu tego poradnika powinniśmy mieć znacznie większą wiedzę dotyczącą wymiany tulei wahacza w Fiacie Palio.

Celem tego poradnika jest wykonanie naprawy w najłatwiejszy i najszybszy sposób. Okazuje się, że nie ma potrzeby wyjmowania całego wahacza. Można bez problemu dokonać wymiany na aucie. Trzymając się tego założenia, jesteśmy w stanie zaoszczędzić dużo czasu. Metoda ta znajduje zastosowanie, jeżeli wymieniamy samą tulejkę. W przypadku sworznia niestety musimy wymontować wahacz.

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Uno: wymiana wahacza – opis krok po kroku

REKLAMA

Najlepiej wykonywać całą operację z pozycji kanału lub podnośnika warsztatowego. Oczywiście poradzimy sobie również z normalnym podnośnikiem, jednak będzie to trochę utrudnione. W tym przypadku najlepiej podeprzeć auto za pomocą kobyłek. Po uniesieniu auta, przyglądając się wahaczowi, zobaczymy poszczególne elementy. Będzie tam mała tuleja metalowa z gumą w środku. Przykręcona na śrubę pod klucz 19. Znajduje się tam również duża tuleja. Tutaj będzie potrzebny klucz 18 do dwóch śrub i klucz 15 do jednej.

Na mocowania sworznia nie zwracamy uwagi, nie ma potrzeby demontażu. Pierwszy krok to demontaż stabilizatora. W tym celu odkręcamy śruby trzymające uchwyt końca stabilizatora za pomocą klucza 10 i 13. Teraz luzujemy mocowanie uchwytu stabilizatora kluczem 18. Odsuwamy go i przechodzimy do demontażu tulei. Wymiana małej tulejki jest możliwa po poluzowaniu śrub trzymających dużą. Wykręcamy mocowanie przedniej (małej) i wypychamy jej środek. Następnie przecinamy ją za pomocą brzeszczotu i wyjmujemy pozostałości.

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana przedniego wahacza

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz nabijamy nową tuleję. Przykładamy młotek z jednej strony i wbijamy ją z drugiej. Przy tej operacji warto zapewnić sobie dodatkową pomoc. Uderzanie w wahacz oparty tylko na śrubach może spowodować jego uszkodzenie. Na oko nie będzie to możliwe do ocenienia. Wyjdzie to podczas ustawiania zbieżności. Dokręcamy wszystkie śruby trzymające tuleje i montujemy stabilizator.

Jeżeli podczas oględzin wahacza stwierdzimy, że sworzeń wymaga wymiany, nie warto tego odkładać. Odcinamy nity, nawiercamy go i wybijamy. Może się to okazać trudne, dlatego można podgrzewać sworzeń i uderzać w międzyczasie młotkiem. Po wymianie tych elementów warto udać się na sprawdzenie i ustawienie zbieżności. Bardzo możliwe, że po takiej wymianie będziemy mieli lekko skrzywioną kierownicę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA