| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Fiat Palio: wymiana tulei wahacza. Poradnik

Fiat Palio: wymiana tulei wahacza. Poradnik


Wymiana tulei wahacza może wydawać się trudna. Jednak po przeczytaniu tego poradnika powinniśmy mieć znacznie większą wiedzę dotyczącą wymiany tulei wahacza w Fiacie Palio.

Celem tego poradnika jest wykonanie naprawy w najłatwiejszy i najszybszy sposób. Okazuje się, że nie ma potrzeby wyjmowania całego wahacza. Można bez problemu dokonać wymiany na aucie. Trzymając się tego założenia, jesteśmy w stanie zaoszczędzić dużo czasu. Metoda ta znajduje zastosowanie, jeżeli wymieniamy samą tulejkę. W przypadku sworznia niestety musimy wymontować wahacz.

Zobacz też: Fiat Uno: wymiana wahacza – opis krok po kroku

Najlepiej wykonywać całą operację z pozycji kanału lub podnośnika warsztatowego. Oczywiście poradzimy sobie również z normalnym podnośnikiem, jednak będzie to trochę utrudnione. W tym przypadku najlepiej podeprzeć auto za pomocą kobyłek. Po uniesieniu auta, przyglądając się wahaczowi, zobaczymy poszczególne elementy. Będzie tam mała tuleja metalowa z gumą w środku. Przykręcona na śrubę pod klucz 19. Znajduje się tam również duża tuleja. Tutaj będzie potrzebny klucz 18 do dwóch śrub i klucz 15 do jednej.

Na mocowania sworznia nie zwracamy uwagi, nie ma potrzeby demontażu. Pierwszy krok to demontaż stabilizatora. W tym celu odkręcamy śruby trzymające uchwyt końca stabilizatora za pomocą klucza 10 i 13. Teraz luzujemy mocowanie uchwytu stabilizatora kluczem 18. Odsuwamy go i przechodzimy do demontażu tulei. Wymiana małej tulejki jest możliwa po poluzowaniu śrub trzymających dużą. Wykręcamy mocowanie przedniej (małej) i wypychamy jej środek. Następnie przecinamy ją za pomocą brzeszczotu i wyjmujemy pozostałości.

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana przedniego wahacza

Teraz nabijamy nową tuleję. Przykładamy młotek z jednej strony i wbijamy ją z drugiej. Przy tej operacji warto zapewnić sobie dodatkową pomoc. Uderzanie w wahacz oparty tylko na śrubach może spowodować jego uszkodzenie. Na oko nie będzie to możliwe do ocenienia. Wyjdzie to podczas ustawiania zbieżności. Dokręcamy wszystkie śruby trzymające tuleje i montujemy stabilizator.

Jeżeli podczas oględzin wahacza stwierdzimy, że sworzeń wymaga wymiany, nie warto tego odkładać. Odcinamy nity, nawiercamy go i wybijamy. Może się to okazać trudne, dlatego można podgrzewać sworzeń i uderzać w międzyczasie młotkiem. Po wymianie tych elementów warto udać się na sprawdzenie i ustawienie zbieżności. Bardzo możliwe, że po takiej wymianie będziemy mieli lekko skrzywioną kierownicę.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Kutyma

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »