REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: wymiana amortyzatorów – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
zawieszenie
zawieszenie

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak wymienić przednie i tylne amortyzatory w Fiacie Stilo. Cała operacja nie jest trudna i można ją zrobić we własnym zakresie.

Zaczniemy od tylnych, gdyż jest tu znacznie mniej pracy jak z przodu. Oczywiście najlepiej robić to z pozycji kanału, jednak ze zwyczajnego podnośnika również wykonamy ta naprawę. Po dobrym umiejscowieniu samochodu przystępujemy do demontażu amortyzatora. Będzie nam potrzebny klucz 19 oczkowy do odkręcenia górnego mocowania, 17 oczkowy do dolnego oraz 7 płaski do podtrzymania tłoczyska.

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Stilo: jak wymienić łożysko sprężarki klimatyzacji - poradnik

Najpierw odkręcamy górę. Unosimy klapę bagażnika, zdejmujemy boczną maskownicę i odkręcamy śrubę. Po wykręceniu dołu, wyjmujemy amortyzator. Musimy uważać na gumę odboju znajdującą się we wnęce koła. Najczęściej zostaje na miejscu i po chwili wypada. Następnie przekładamy kilka elementów ze starego amortyzatora do nowego. Zaczynamy od wewnętrznego odboju (żółty). Ma on w sobie metalowy pierścień, trzeba dokładnie zapamiętać jego ułożenie i w taki sposób zamontować na nowy.

W następnej kolejności jest czarna osłona i dolny odbojnik w takim samym kolorze. Wkładamy amortyzator do samochodu i montujemy w odwrotnej kolejności.

Przednie amortyzatory

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Tutaj wymiana jest trochę trudniejsza. Unosimy cały samochód do góry. Możemy najpierw jedną stronę potem drugą, wszystko zależy od możliwości naszego garażu. Otwieramy przednią maskę i odkręcamy górne mocowanie amortyzatora za pomocą klucza 17, luzujemy również dolną śrubę. Zdejmujemy koło ze strony, od której zaczynamy. Kolejny krok to demontaż łącznika stabilizatora. Nie musimy go wyjmować, wyskoczy przy wyjmowaniu kolumny. Wystarczy tylko odkręcić mocujące go śruby.

Wykręcamy do końca dolne mocowanie i wyjmujemy kolumnę z samochodu. Zakładamy ściągacz do sprężyn i ściskamy ją. Odkręcamy nakrętkę z góry amortyzatora, demontujemy wszystkie elementy a na końcu sprężynę. Ze starego przekładamy mocowanie na czujnik ABS, zazwyczaj w szarym kolorze oraz dolną gumową podkładkę. Montujemy sprężynę i wszystkie pozostałe górne elementy. Ważne, żeby zachować taką samą kolejność, w jakiej były zamontowane.

Wkładamy kolumnę do samochodu. Najlepiej przykręcić delikatnie górę i zacząć montować dół. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Wymianę przeprowadzamy w analogiczny sposób po drugiej stronie auta. Na koniec warto udać się na sprawdzenie zbieżności kół.

Zobacz też: Daewoo Matiz: wymiana tylnych amortyzatorów. Poradnik

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA