| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Volkswagen Polo 9N: jak krok po kroku wymienić łącznik stabilizatora?

Volkswagen Polo 9N: jak krok po kroku wymienić łącznik stabilizatora?

Wymiana łącznika stabilizatora jest dosyć łatwą czynnością. Uszkodzone łączniki, mogą być przyczyną wielu stuków w zawieszeniu podczas jazdy.

W poradniku tym pokażemy, jak wymienić łącznik stabilizatora w Volkswagenie Polo 9N. Jest to model z roczników 2001 – 2005. Na samym początku, kilka uwag odnośnie łączników stabilizatora. Jak każdy element w zawieszeniu, również łączniki stabilizatora powinniśmy wymieniać parami. Koszt zakupu nie jest wygórowany, dlatego nie powinniśmy oszczędzać na wymianie drugiej sztuki.

Jeśli chodzi o same łączniki, najlepiej zdecydować się na sprawdzonych producentów. Przy wyborze tańszych zamienników, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będziemy musieli wymienić ponownie łączniki w krótkim czasie.
Co będzie nam potrzebne?
• Dwa lewarki
• Klucze 16,17
• Torx 30
• Łączniki stabilizatora
• WD-40

Zobacz również: Jak często sprawdzać drążki kierownicze?

Zaczynamy od uniesienia samochodu. Przed tym, luzujemy śruby kół a następnie podnosimy samochód do góry. Teraz odkręcamy śruby do końca i zdejmujemy koło i przystępujemy do wymiany. Lokalizujemy łącznik stabilizatora i przystępujemy do odkręcenia śrub łącznika stabilizatora. Tutaj nie mamy jednego typu śruby. W zależności od producenta łącznika może być to 16 lub 17. Zatem odkręcamy łącznik z wykorzystaniem tych kluczy i klucza Torx30.

Jeżeli będzie wyczuwalny opór, najlepiej polać śruby preparatem WD-40. Po tym zabiegu musimy odczekać chwilę i podejmujemy kolejną próbę odkręcenia śrub. Jeżeli nam się uda przechodzimy do kolejnego etapu, mianowicie demontażu łącznika. Podkładamy drugi lewarek pod wahacz i podnosimy go do góry. Lewarujemy do momentu, aż będziemy mogli wyjąć łącznik z mocowań.

Zobacz również: Kiedy powinniśmy zrobić kontrolę geometrii zawieszenia?

Może się zdarzyć tak, że nie będziemy mieli drugiego podnośnika. Wtedy podkładamy drewniany klocek pod wahacz i delikatnie opuszczamy samochód, aż będziemy mogli wyjąć łącznik. Teraz za pomocą szczotki drucianej, czyścimy miejsca mocowania łącznika stabilizatora i możemy zamontować nowy łącznik. Przykręcamy go nowymi śrubami i możemy opuścić podnośnik pod wahaczem.

Zakładamy koło przykręcamy śruby i możemy opuścić samochód. Tak samo postępujemy po drugiej stronie samochodu. Po wymianie łączników stabilizatora nie musimy jechać na ustawienie geometrii. Jak widać, naprawa nie jest trudna i bez problemu powinniśmy sobie z nią poradzić.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tobolewscy Kancelaria Doradztwa Biznesowego

Kredyty inwestycyjne, kredyt deweloperski, kredyt obrotowy, restrukturyzacja zadłużenia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »