| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Volkswagen Polo 9N: jak krok po kroku wymienić łącznik stabilizatora?

Volkswagen Polo 9N: jak krok po kroku wymienić łącznik stabilizatora?

Wymiana łącznika stabilizatora jest dosyć łatwą czynnością. Uszkodzone łączniki, mogą być przyczyną wielu stuków w zawieszeniu podczas jazdy.

W poradniku tym pokażemy, jak wymienić łącznik stabilizatora w Volkswagenie Polo 9N. Jest to model z roczników 2001 – 2005. Na samym początku, kilka uwag odnośnie łączników stabilizatora. Jak każdy element w zawieszeniu, również łączniki stabilizatora powinniśmy wymieniać parami. Koszt zakupu nie jest wygórowany, dlatego nie powinniśmy oszczędzać na wymianie drugiej sztuki.

Jeśli chodzi o same łączniki, najlepiej zdecydować się na sprawdzonych producentów. Przy wyborze tańszych zamienników, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będziemy musieli wymienić ponownie łączniki w krótkim czasie.
Co będzie nam potrzebne?
• Dwa lewarki
• Klucze 16,17
• Torx 30
• Łączniki stabilizatora
• WD-40

Zobacz również: Jak często sprawdzać drążki kierownicze?

Zaczynamy od uniesienia samochodu. Przed tym, luzujemy śruby kół a następnie podnosimy samochód do góry. Teraz odkręcamy śruby do końca i zdejmujemy koło i przystępujemy do wymiany. Lokalizujemy łącznik stabilizatora i przystępujemy do odkręcenia śrub łącznika stabilizatora. Tutaj nie mamy jednego typu śruby. W zależności od producenta łącznika może być to 16 lub 17. Zatem odkręcamy łącznik z wykorzystaniem tych kluczy i klucza Torx30.

Jeżeli będzie wyczuwalny opór, najlepiej polać śruby preparatem WD-40. Po tym zabiegu musimy odczekać chwilę i podejmujemy kolejną próbę odkręcenia śrub. Jeżeli nam się uda przechodzimy do kolejnego etapu, mianowicie demontażu łącznika. Podkładamy drugi lewarek pod wahacz i podnosimy go do góry. Lewarujemy do momentu, aż będziemy mogli wyjąć łącznik z mocowań.

Zobacz również: Kiedy powinniśmy zrobić kontrolę geometrii zawieszenia?

Może się zdarzyć tak, że nie będziemy mieli drugiego podnośnika. Wtedy podkładamy drewniany klocek pod wahacz i delikatnie opuszczamy samochód, aż będziemy mogli wyjąć łącznik. Teraz za pomocą szczotki drucianej, czyścimy miejsca mocowania łącznika stabilizatora i możemy zamontować nowy łącznik. Przykręcamy go nowymi śrubami i możemy opuścić podnośnik pod wahaczem.

Zakładamy koło przykręcamy śruby i możemy opuścić samochód. Tak samo postępujemy po drugiej stronie samochodu. Po wymianie łączników stabilizatora nie musimy jechać na ustawienie geometrii. Jak widać, naprawa nie jest trudna i bez problemu powinniśmy sobie z nią poradzić.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »