| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Mercedes W210: radzimy jak sprawnie wymienić tylne sprężyny

Mercedes W210: radzimy jak sprawnie wymienić tylne sprężyny


Tylne sprężyny w Mercedesie klasy E mają pewną wadę. Zdarza się, że pękają w dolnej części, w miejscu, gdzie opierają się o wahacz. Pokażemy, jak samemu wymienić taką pękniętą sprężynę.

Co będzie nam potrzebne?
• Podnośnik lub kanał
• Zestaw kluczy
• Nowe sprężyny
• Gumy do górnych kielichów

Uszkodzoną sprężynę, może być ciężko zobaczyć. Jednak, bez obaw, pęknięta sprężyna wydaje charakterystyczny dźwięk podczas jazdy. Będzie on na pewno słyszalny.
Zaczynamy od zakupu sprężyn. Standardowo, jak w przypadku przednich polecamy kupić oryginalne w serwisie. Oczywiście, nie trzeba przypominać, że najlepiej wymienić po obu stronach. Nowa sprężyna, ma inną charakterystykę niż używana.

Dla tych, którzy chcą zaoszczędzić, można kupić używane sprężyny. Najlepiej, jakby pochodziły z jednego auta. Kiedy mamy już sprężyny, wraz z gumami, możemy przystąpić do wymiany tych elementów. W naszym poradniku skorzystamy z kanału, jednak praca z pozycji podnośnika jest dość podobna. W przypadku kanału, cała operacja zostanie znacznie szybciej wykonana.

Zobacz również: Dlaczego osłony przegubów są takie ważne?

Zaczynamy od odkręcenia osłony wahacza. W tym celu musimy odkręcić dwie śruby za pomocą klucza 8. Teraz odkręcamy nakrętkę, śruby mocującej amortyzator do wahacza i wyjmujemy tę śrubę. Robimy to w celu rozłączenia amortyzatora od wahacza. Następnie podnosimy tył samochodu i ustawiamy go na kobyłkach. Nie zalecamy pozostawienia na podnośniku, może okazać się mało stabilny.

Teraz podkładamy deskę w miejscu mocowania wahacza do tylnych sanek. Za pomocą lewarka unosimy wahacz w tym punkcie. Odciążymy w ten sposób śrubę. Odkręcamy, ją i opuszczamy lewarek, do momentu, aż wyjmiemy sprężynę. Nadszedł czas na montaż nowej sprężyny. Opieramy ją dokładnie na dolnym mocowaniu w wahaczu. W tym momencie podnosimy wahacz lewarkiem, do momentu, aż załapiemy go śrubą mocowania do sanek.

Zobacz również: Jak często wymieniać łożyska kół tylnych?

Zwracajmy też uwagę na to, żeby dobrze umiejscowić sprężynę w górnym gumowym mocowaniu. Odbój musi wejść prawidłowo w otwór. Teraz zostało nam złożenie wszystkiego w odwrotnej kolejności. Tak samo postępujemy ze sprężyną po drugiej stronie auta. Oczywiście można wymienić tylko jedną sprężynę, jednak my radzimy wymienić komplet. Wszystko wykonujemy z dużą ostrożnością, szczególnie jak podnosimy wahacze za pomocą podnośnika. Kanał nie jest wymagany, jak wspominaliśmy z pozycji dwóch podnośników, również możemy wykonać tę naprawę.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ministerstwo Finansów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »