REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W210: radzimy jak sprawnie wymienić tylne sprężyny

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

Tylne sprężyny w Mercedesie klasy E mają pewną wadę. Zdarza się, że pękają w dolnej części, w miejscu, gdzie opierają się o wahacz. Pokażemy, jak samemu wymienić taką pękniętą sprężynę.

Co będzie nam potrzebne?
• Podnośnik lub kanał
• Zestaw kluczy
• Nowe sprężyny
• Gumy do górnych kielichów

REKLAMA

Uszkodzoną sprężynę, może być ciężko zobaczyć. Jednak, bez obaw, pęknięta sprężyna wydaje charakterystyczny dźwięk podczas jazdy. Będzie on na pewno słyszalny.
Zaczynamy od zakupu sprężyn. Standardowo, jak w przypadku przednich polecamy kupić oryginalne w serwisie. Oczywiście, nie trzeba przypominać, że najlepiej wymienić po obu stronach. Nowa sprężyna, ma inną charakterystykę niż używana.

Dla tych, którzy chcą zaoszczędzić, można kupić używane sprężyny. Najlepiej, jakby pochodziły z jednego auta. Kiedy mamy już sprężyny, wraz z gumami, możemy przystąpić do wymiany tych elementów. W naszym poradniku skorzystamy z kanału, jednak praca z pozycji podnośnika jest dość podobna. W przypadku kanału, cała operacja zostanie znacznie szybciej wykonana.

Zobacz również: Dlaczego osłony przegubów są takie ważne?

REKLAMA

Zaczynamy od odkręcenia osłony wahacza. W tym celu musimy odkręcić dwie śruby za pomocą klucza 8. Teraz odkręcamy nakrętkę, śruby mocującej amortyzator do wahacza i wyjmujemy tę śrubę. Robimy to w celu rozłączenia amortyzatora od wahacza. Następnie podnosimy tył samochodu i ustawiamy go na kobyłkach. Nie zalecamy pozostawienia na podnośniku, może okazać się mało stabilny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz podkładamy deskę w miejscu mocowania wahacza do tylnych sanek. Za pomocą lewarka unosimy wahacz w tym punkcie. Odciążymy w ten sposób śrubę. Odkręcamy, ją i opuszczamy lewarek, do momentu, aż wyjmiemy sprężynę. Nadszedł czas na montaż nowej sprężyny. Opieramy ją dokładnie na dolnym mocowaniu w wahaczu. W tym momencie podnosimy wahacz lewarkiem, do momentu, aż załapiemy go śrubą mocowania do sanek.

Zobacz również: Jak często wymieniać łożyska kół tylnych?

Zwracajmy też uwagę na to, żeby dobrze umiejscowić sprężynę w górnym gumowym mocowaniu. Odbój musi wejść prawidłowo w otwór. Teraz zostało nam złożenie wszystkiego w odwrotnej kolejności. Tak samo postępujemy ze sprężyną po drugiej stronie auta. Oczywiście można wymienić tylko jedną sprężynę, jednak my radzimy wymienić komplet. Wszystko wykonujemy z dużą ostrożnością, szczególnie jak podnosimy wahacze za pomocą podnośnika. Kanał nie jest wymagany, jak wspominaliśmy z pozycji dwóch podnośników, również możemy wykonać tę naprawę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA