| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Fiat Seicento: wymiana przedniego wahacza

Fiat Seicento: wymiana przedniego wahacza


Metaliczne stuki w zawieszeniu wskazują na uszkodzenie sworzni wahacza. Jednak jest to część niewymienialna. Jesteśmy zmuszeni do wymiany całego wahacza.

Co będzie nam potrzebne?
• Klucze nasadowe
• Płaska 17 z przedłużką
• Młotek
• Smar
• Szczotka druciana
• Wahacz

Zobacz również: Jak ratować zerwane gwinty?

Wymianę najlepiej wykonać przy pomocy kanału. Jednak można również za pomocą dwóch podnośników, będzie trochę trudniej. Pierwszy krok to odkręcenie obydwu kół. Podnosimy samochód i zabezpieczamy tylne koła. Pod przód podkładamy drewniane klocki i opuszczamy samochód. Zamiast klocków można użyć czegoś innego, co wytrzyma ciężar auta.

Wszystkie śruby, które będziemy odkręcać polewamy WD-40, można uderzyć też kilka razy młotkiem. Zaczynamy od wykręcenia śrubek mocowania wahacza a następnie odkręcamy śrubki stabilizatora. Obracamy wahacz w ten sposób żeby można było wyjąć sworzeń wahacza. Robimy to uderzając kilkakrotnie młotkiem w wahacz.

Zobacz również: Jak naprawić otarcia podwozia?

Przekręcamy kierownicę w celu zrobienia sobie lepszego dostępu i uderzamy młotkiem w wahacz tak, żeby wyszedł. Teraz przekładamy do nowego mocowanie stabilizatora. Za pomocą szczotki drucianej czyścimy miejsce montażu. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Po opuszczeniu samochodu sprawdzamy, czy wszystkie śruby są dobrze dociągnięte.

Należy uważać przy odkręcaniu śrub, można je łatwo ukręcić.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Kafliński

Radca prawny. Ekspert w zakresie prawa kapitałowego, funduszy inwestycyjnych oraz prawa korporacyjnego i cywilnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »