| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Audi A6 C5: wymiana tulei dolnego wahacza

Audi A6 C5: wymiana tulei dolnego wahacza

Podczas jazdy samochodem z zużytymi tulejami będziemy słyszeć delikatne stukanie i drgania układu kierowniczego. Nie wymaga to natychmiastowej naprawy, ale pogłębiający się hałas może tylko doprowadzić do szybszego zużycia innych podzespołów.

Zaczynamy od podniesienia przedniej części auta i zdjęcia koła, zza którego będziemy wymieniać tuleje. Warto również zabezpieczyć pozostałe koła klinami, które zapobiegną zsunięciu się auta podczas, gdy będziemy odkręcać mocno zakręcone śruby.

Zobacz również: Jak wykonywać poważniejsze naprawy?

Po zdjęciu skręcamy koła. Skręcamy w lewo, jeśli zdjęliśmy lewe koło. Następnie odkręcamy śrubę mocujące sworzeń na wahaczu oraz 2 śruby wahacza. Teraz zdejmujemy piastę i wyciągamy śruby wahacza. Ze zdemontowanego wahacza, za pomocą metalowej rurki o średnicy 40 mm i młotka, musimy wybić tuleje. Sposób może wydawać się trudny do zrealizowania, ale jest to możliwe do zrealizowania i nie mamy innego wyjścia.

Zobacz również: Jak usunąć zamek z klamki?

Gdy już się uporamy z tym problemem wbijamy nową tuleje i składamy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności do montażu. Jeśli dość szybko uporamy się z wyjęciem tulei to przewidywany czas na wykonanie tego zadania nie powinien przekroczyć 1.5 godziny.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Duraj

doktor hab. nauk prawnych, ekspert z zakresu prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »