| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Audi 80 B4: wymiana tulei dolnego przedniego wahacza

Audi 80 B4: wymiana tulei dolnego przedniego wahacza

Delikatne stuki i dziwne drgania dochodzące podczas jazdy Audi 80 B4 po nierównych drogach to prawdopodobnie wyrobione już tuleje wahacza. Poniżej kilka słów o tym, jak zrobić to samodzielnie.

Zaczynamy od podniesienia auta z lewej strony lewarkiem, pamiętając o zabezpieczeniu koła klinem, aby uniknąć stoczenia się samochodu, podczas gdy będziemy odkręcać mocno zapieczone śruby, które niestety wymagają sporego wkładu siły. Po odkręceniu i zdjęciu koła skręcamy kierownicą w lewą stronę tak, abyśmy mieli swobodny dostęp. Teraz odkręcamy śrubę mocującą na sworzniu wahacza i 2 śruby mocujące wahacz. Dla ułatwienia zadania podpowiadamy, żeby w pierwszej kolejności zdjąć piastę sworznia a następnie dopiero wyciągnąć śruby mocujące wahacz.

Zobacz również: Jak wymienić sworzeń wahacza w Audi 80 B4?

Zdemontowany wahacz możemy położyć przykładowo na stole, aby było nam łatwiej wyciągnąć tuleje. Tutaj niestety zadanie znacznie się wydłuża z powodu tulei, której wyciągnięcie możliwe jest za pomocą prasy hydraulicznej. Zakładając, że niestety takiej nie posiadamy możemy spróbować wykonać to zadanie przy pomocy domowego zestawu: młotek, rurka 36 mm i imadło.

Zobacz również: Honda Accord VII: wymiana sworzni górnego wahacza

Gdy już skompletujemy zestaw naprawczy należy przymocować wahacz w imadle, a następnie wybić tuleje ręcznie młotkiem. Mechanicy i producenci oczywiście nie będą zalecać takiego sposobu demontażu. W każdym razie jest to opcja dla tych, którzy chcą zrobić to sami.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Resiak

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »