| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Audi 80 B4: wymiana tulei dolnego przedniego wahacza

Audi 80 B4: wymiana tulei dolnego przedniego wahacza

Delikatne stuki i dziwne drgania dochodzące podczas jazdy Audi 80 B4 po nierównych drogach to prawdopodobnie wyrobione już tuleje wahacza. Poniżej kilka słów o tym, jak zrobić to samodzielnie.

Zaczynamy od podniesienia auta z lewej strony lewarkiem, pamiętając o zabezpieczeniu koła klinem, aby uniknąć stoczenia się samochodu, podczas gdy będziemy odkręcać mocno zapieczone śruby, które niestety wymagają sporego wkładu siły. Po odkręceniu i zdjęciu koła skręcamy kierownicą w lewą stronę tak, abyśmy mieli swobodny dostęp. Teraz odkręcamy śrubę mocującą na sworzniu wahacza i 2 śruby mocujące wahacz. Dla ułatwienia zadania podpowiadamy, żeby w pierwszej kolejności zdjąć piastę sworznia a następnie dopiero wyciągnąć śruby mocujące wahacz.

Zobacz również: Jak wymienić sworzeń wahacza w Audi 80 B4?

Zdemontowany wahacz możemy położyć przykładowo na stole, aby było nam łatwiej wyciągnąć tuleje. Tutaj niestety zadanie znacznie się wydłuża z powodu tulei, której wyciągnięcie możliwe jest za pomocą prasy hydraulicznej. Zakładając, że niestety takiej nie posiadamy możemy spróbować wykonać to zadanie przy pomocy domowego zestawu: młotek, rurka 36 mm i imadło.

Zobacz również: Honda Accord VII: wymiana sworzni górnego wahacza

Gdy już skompletujemy zestaw naprawczy należy przymocować wahacz w imadle, a następnie wybić tuleje ręcznie młotkiem. Mechanicy i producenci oczywiście nie będą zalecać takiego sposobu demontażu. W każdym razie jest to opcja dla tych, którzy chcą zrobić to sami.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Narkiewicz-Tarłowska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »