| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Jak wymienić sworzeń wahacza w Audi 80 B4?

Jak wymienić sworzeń wahacza w Audi 80 B4?

Wymiana sworznia wahacza nie jest trudnym zadaniem. Wszystko można wykonać samemu, bez wizyty w warsztacie. W poradniku tym dowiesz się, jak to zrobić.

Co będzie nam potrzebne?
• Podnośnik samochodowy
• Klucz do kół
• Dwa klucze 17
• WD-40

Najpierw musimy kupić nowy sworzeń. Najlepiej wybrać jednego z droższych producentów, mamy pewność, że posłuży nam znacznie dłużej. Pierwszy krok to uniesienie auta i odkręcenie koła.

Zobacz również: Co powinniśmy wiedzieć o zawieszeniu?

Najlepiej wymienić sworznie po obu stronach. W zawieszeniu, zaleca się wymianę elementów parami.

Teraz za pomocą klucza 17 odkręcamy śrubę zwrotnicy. Jeżeli będzie stawiać opór, psikamy ją WD-40 i czekamy chwilę. Teraz przechodzimy do odkręcenia trzech śrub trzymających sworzeń do wahacza. Tutaj również mogą być problemy z wykręceniem. W takim wypadku korzystamy z WD-40. Po wykręceniu śrub wybijamy sworzeń i w jego miejsce montujemy nowy. Warto oczyścić miejsce montażu, za pomocą szczotki drucianej. Skręcamy wszystko, zaczynając od przykręcenia sworznia do wahacza. Wszystkie śruby muszą być bardzo dobrze dociągnięte. W identyczny sposób przeprowadzamy wymianę po drugiej stronie. Przy okazji wymiany warto obejrzeć inne elementy zawieszenia.

Zobacz również: Jak wymienić zwrotnicę przednią?

Po wymianie warto się udać na sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Dlatego najlepiej wymienić sworznie po obu stronach. Wyeliminujemy ewentualną usterkę i zaoszczędzimy pieniądze na ponownym ustawieniu geometrii.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »