| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Jak wymienić łącznik stabilizatora w Oplu Omega B?

Jak wymienić łącznik stabilizatora w Oplu Omega B?

Zużycie łącznika powoduje głuche odgłosy stukania z zawieszenia. Ignorowanie tego typu usterki może doprowadzić do poważniejszych uszkodzeń zawieszenia, a co za tym idzie poważniejszych kosztów naprawy.

Zaczynamy od przygotowania sobie dwóch kluczy płaskich: 15 i 19mm. Łącznik położony jest w pionowej pozycji równolegle do amortyzatora. Wyglądem przypomina pręt o średnicy 1 cm, zakończony po obu stronach śrubami na łożyskach kilowych.

Zobacz również: Wymiana łożyska piasty

Przy tego typu zadaniach zaczynamy klasycznie: od podniesienia auta i zdjęcia koła. Następnie za pomocą klucza 19 i 15mm odkręcamy kontrując śrubę. Jeśli pomimo użycia dwóch kluczy, żadna ze śrub nie będzie chciała dać się odkręcić, wtedy potrzebny nam będzie brzeszczot, do przecięcia śruby lub szlifierka kątowa. W przypadku wymagającym przecięcia śrub, szlifierki będziemy mogli użyć tylko do dolnej śruby. Przy górnej nie ma możliwości dostania się za nią.

Zobacz również: Wymiana pompy paliwa

Gdy już uda nam się wydostać stary łącznik możemy zabrać się za montaż nowego, pamiętając o położeniu śrub. Otóż nakrętki należy skierować ku osi napędowej, tak aby łby śrub były od naszej strony. Na koniec kontrujemy śruby kluczami 15 i 19mm zakładamy koło i wyruszmy na jazdę testową.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Wójtowicz

Ekspert Kredytowy Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »