| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > Jak wymienić łącznik stabilizatora w Oplu Omega B?

Jak wymienić łącznik stabilizatora w Oplu Omega B?

Zużycie łącznika powoduje głuche odgłosy stukania z zawieszenia. Ignorowanie tego typu usterki może doprowadzić do poważniejszych uszkodzeń zawieszenia, a co za tym idzie poważniejszych kosztów naprawy.

Zaczynamy od przygotowania sobie dwóch kluczy płaskich: 15 i 19mm. Łącznik położony jest w pionowej pozycji równolegle do amortyzatora. Wyglądem przypomina pręt o średnicy 1 cm, zakończony po obu stronach śrubami na łożyskach kilowych.

Zobacz również: Wymiana łożyska piasty

Przy tego typu zadaniach zaczynamy klasycznie: od podniesienia auta i zdjęcia koła. Następnie za pomocą klucza 19 i 15mm odkręcamy kontrując śrubę. Jeśli pomimo użycia dwóch kluczy, żadna ze śrub nie będzie chciała dać się odkręcić, wtedy potrzebny nam będzie brzeszczot, do przecięcia śruby lub szlifierka kątowa. W przypadku wymagającym przecięcia śrub, szlifierki będziemy mogli użyć tylko do dolnej śruby. Przy górnej nie ma możliwości dostania się za nią.

Zobacz również: Wymiana pompy paliwa

Gdy już uda nam się wydostać stary łącznik możemy zabrać się za montaż nowego, pamiętając o położeniu śrub. Otóż nakrętki należy skierować ku osi napędowej, tak aby łby śrub były od naszej strony. Na koniec kontrujemy śruby kluczami 15 i 19mm zakładamy koło i wyruszmy na jazdę testową.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radcy Prawnego FORTUNA

Kompleksowa obsługa prawna firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »