| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Zawieszenie > BMW E46: wymiana tylnych sprężyn

BMW E46: wymiana tylnych sprężyn

Nie tak często, ale jednak czasami, dochodzi do pęknięcia jednej ze sprężyn. W tym poradniku podpowiemy, jak poradzić sobie z pęknięciem jednej z tylnych.

Dla zachowania równowagi działania zawieszenia należy wymienić obie sprężyny. Gdybyśmy wymienili tylko jedną, nie odczujemy różnicy. Zaczynamy od odkręcenia koła i podniesienia auta na podnośniku. Następnieoczkowym kluczem 18mm odkręcamy amortyzator i opuszczamy wahacz,który najlepiej z pomocą drugiej osoby, odginamy mocniej w dół izmieniamy sprężynę na nową. 

Zobacz również: Jak wymienić koło?

Pamiętajmy o w miarę dokładnymustawieniu położenia sprężyny. Przykręcenie amortyzatoraumożliwi nam podłożenie stojaka pod wahacz, który go dociśnie,gdy opuścimy auto na podnośniku.

Sprężynęz drugiej strony auta wymieniamy dokładnie w taki sam sposób.

Powymianie należy jeszcze tylko odbyć ostrożną jazdę próbną wcelu dokładnego ułożenia nowych sprężyn. Czas jaki będziemypotrzebować na wykonanie zadania to maksymalnie 1 godzina. Wedługinternetowych źródeł, dostępne na runku sprężyny nieodbiegają jakością od oryginalnych. Warto poszukać produktówfirmy Lesjöfors, które są montowane fabrycznie i dostępne jakoczęści.

Zobacz również: Pęknięty zderzak. Jak go naprawić?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Admiral Tax Ltd

Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »