REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes A klasa W168: demontaż kierownicy

Robert Kuśpiel
Mercedes A klasa W168 demontaż kierownicy.
Mercedes A klasa W168 demontaż kierownicy.

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż kierownicy jest złożoną operacją. W poradniku tym pokażemy jak zdemontować kierownicę w Mercedesie klasy A W168.

Poradnik ten będzie zawierał opis demontażu poduszki powietrznej kierowcy, kierownicy, przewodu spiralnego oraz zespołu przełączników przy kierownicy. Zaczynamy od demontażu koła kierownicy. Pierwszy krok to odłączenie klem akumulatora. W tym przypadku zalecamy odłączenie obu klem. Dodatkowo zabezpieczamy je przed przypadkowym kontaktem z akumulatorem. Zanim zdejmiemy kierownicę, należy wymontować poduszkę powietrzną kierowcy.

REKLAMA

Teraz wkładamy śrubokręt typu Torx w otwory z tyłu kierownicy i odkręcamy dwie śruby mocujące, przytrzymując jednocześnie poduszkę powietrzną. Wyjmujemy zespół poduszki powietrznej z koła kierownicy i odpinamy od niej złącze. Odkładamy poduszkę powietrzną na bok tak, żeby nakładka kierownicy była skierowana do góry. W tym momencie możemy przystąpić do wymontowania koła kierownicy.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: kontrola układu kierowniczego

REKLAMA

Ustawiamy przednie koła do jazdy na wprost i w tej pozycji blokujemy kierownicę, poprzez wyjęcie kluczyka ze stacyjki. Następnie wyjmujemy wtyki złączy elektrycznych sygnału dźwiękowego i odkładamy je na bok. Odkręcamy śrubę mocującą kierownicę i zdejmujemy kierownicę z wału kierownicy, wysuwając jednocześnie przewody elektryczne poprzez otwory w kierownicy.

Teraz odkręcamy z koła kierownicy tłumik drgań. Jest on zamocowany za pomocą czterech śrub. Element ten nie występuje we wszystkich modelach samochodu. Demontujemy go tylko wtedy gdy będzie wymieniana kierownica.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W tej części poradnika pokażemy jak wymontować i zamontować zespół wyłączników przy kierownicy oraz przewód spiralny. Wyłączniki przy kole kierownicy są odpowiedzialne za zmianę świateł mijania na drogowe i odwrotnie, za przełączanie kierunkowskazów oraz wycieraczek. Odkręcamy śruby mocujące tak, żeby można było wyjąć przewód spiralny razem z jego obudową. Należy uważać, żeby nie wykręcić śrub całkowicie. Spowoduje to przesunięcie przewodu spiralnego i będzie konieczne wypozycjonowanie.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana tylnego amortyzatora i sprężyny

REKLAMA

Teraz zdejmujemy z wału kierownicy przewód spiralny razem z obudową. Kostka elektryczna rozłączy się samoczynnie. Odkręcamy trzy śruby i ściągamy zespół wyłączników z wału kierowniczego. Złącze wielostykowe również rozłączy się samoczynnie. Przechodzimy do montażu. Na początku należy upewnić się czy koła przednie są ustawione do jazdy na wprost. Następnie nasuwamy zespół wyłączników na wał kierownicy i dociskamy złącze wielostykowe.

Teraz wkręcamy trzy śruby mocujące wyłącznik. Pamiętajmy, że krótsza śruba musi być wkręcona od strony zamka blokady kierownicy. Jeżeli wkręcimy dłuższą możemy doprowadzić do zniszczenia zamka. Następnie nasuwamy na wał kierownicy obudowę przewodu spiralnego i ustawiamy ją bezpośrednio nad złączem. Dociskamy w celu połączenia złącza. Dokręcamy dwie śruby mocujące zwracając uwagę, żeby oznaczenia znalazły się naprzeciwko siebie.

Kolejny punkt to wymontowanie i zamontowanie przewodu spiralnego. Jest to oddzielna czynność i nie musi być wykonywana jednocześnie z demontażem wyłączników. Na początku ustawiamy koła do jazdy na wprost. Odkręcamy obudowę przewodu spiralnego od kolumny kierownicy i delikatnie zdejmujemy. Śruby odkręcamy na tyle, żeby można było zdjąć przewód spiralny razem z obudową. Teraz sprawdzamy wzrokowo czy przewód nie nosi znaków uszkodzeń.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana przegubu drążka kierowniczego

Przechodzimy do montażu. Na początku upewniamy się czy koła przednie są skierowane do jazdy na wprost. Wsuwamy przewód spiralny z obudową na wał kierownicy i wkręcamy śruby mocujące. Pamiętajmy, że przewód musi zostać wyśrodkowany. Jeśli doprowadziliśmy do jego przesunięcia, to należy wykonać ta dodatkową czynność.

Ustawienie przewodu spiralnego w odpowiednim położeniu jest bardzo istotne do prawidłowego działania kierunkowskazów i poduszki powietrznej. W celu odpowiedniego ustawienia należy wkręcić całkowicie śruby mocujące w obudowę przewodu spiralnego. Teraz zwijamy przewód spiralny w lewo do momentu, aż wyczujemy delikatny opór. Spowoduje to całkowite zwinięcie przewodu spiralnego.

Następnie zwijamy przewód spiralny w prawo o 2.5 – 3 obroty, tak żeby można było przez odsłonięte otwory wkręcić śruby mocujące. W ten sposób ustawiliśmy przewód spiralny w środkowym położeniu. Warto wiedzieć, że pełen zakres zwijania przewodu spiralnego to od 5 do 6 obrotów.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Po wykonaniu tych operacji przechodzimy do zamontowania kierownicy i poduszki powietrznej. Upewniamy się, że przednie koła są skierowane do jazdy na wprost i przykręcamy tłumik drgań za pomocą czterech śrub, o ile był wcześniej wymontowany. Teraz osadzamy koło kierownicy na wielowypuście wału kierownicy tak, żeby pokryły się znaki kierownicy i wału. Wsuwamy przewody elektryczne przez otwory w kole.

Instalujemy wtyki złączy elektrycznych sygnału dźwiękowego i układamy je w taki sam sposób jak przed demontażem. Wkręcamy nową śrubę mocującą w wał kierownicy i solidnie dokręcamy. Wsuwamy wtyk złącza elektrycznego do poduszki powietrznej i osadzamy ją na swoje miejsce. Wkręcamy śruby mocujące i podłączamy klemy akumulatora.

Uruchamiamy silnik i pozostawiamy pracujący silnik na luzie. Obracamy kierownicę do oporu w prawo i lewo. Powinno to spowodować zniknięcie kontrolki ESP lub ADS.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA