REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Punto MK2: wymiana ogranicznika drzwi przednich. Poradnik

Robert Kuśpiel
Wymiana ogranicznika drzwi przednich w Fiacie Punto MK2.
Wymiana ogranicznika drzwi przednich w Fiacie Punto MK2.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym zaprezentujemy jak wymienić uszkodzony ogranicznik drzwi przednich. Jest to bardzo łatwa czynność i poradzimy sobie z nią bez żadnego problemu.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Punto MK2: wymiana miski olejowej – opis krok po kroku

• Nowy ogranicznik
• Cięgno drzwi tylnych
• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Klucz imbusowy 5, 6, 10
• Nóż
• Klej

REKLAMA

Na początku kilka uwag odnośnie do samych ograniczników. Należy pamiętać, że różnią się od siebie w zależności od ilości drzwi. W wersji 3-drzwiowej numer ogranicznika, to 46740089, ogranicznik dla 5-drzwiowego modelu, to 46530599. Koszt zakupu nie jest wysoki, wynosi ok. 30 złotych. Pierwszy krok to demontaż tapicerki. Na początku demontujemy uchwyt przy klamce wewnętrznej. W tym celu musimy odkręcić trzy śruby imbusowe 5, które są widoczne po zdjęciu zaślepki.

Należy uważać, żeby nie prostować uchwytu oraz innych elementów drzwi. Są one bardzo podatne na zarysowania. Rysa w tak widocznym miejscu nie wygląda najlepiej. Teraz odkręcamy dolną półeczkę razem z głośnikiem. Podważamy dwie zaślepki za pomocą płaskiego śrubokręta. Odkręcamy dziesięć śrubek gwiazdkowych i do tego trzy od mocowania głośników. Wyjmujemy go bardzo delikatnie i zdejmujemy osłonę drążka, wewnętrznego zamka (znajduje się przy szybie).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Fiat Punto: wymiana pompy paliwa

Unosimy całą tapicerkę do góry i podważamy delikatnie plastikową listwę przy szybie. Znajdują się pod nią metalowe ząbki. Wystarczy kilkakrotnie poruszać obiciem i możemy wyjąć cały boczek drzwi przednich. Trzeba tylko uważać na plastikowy kołek mieszczący się u dołu drzwi. Łatwo go uszkodzić, jednak odpowiednio kierując tapicerką, można go zachować w oryginalnym stanie.

REKLAMA

Teraz od lewej strony odklejamy lub nacinamy matę wygłuszającą. Decydując się na drugą opcję, tniemy tylko tyle, ile jest konieczne, nie ma potrzeby robić wielkich otworów. Przechodzimy do demontażu ogranicznika. Otwieramy drzwi maksymalnie ile się da i odkręcamy kluczem nr 10 nakrętkę od sworznia łączącego łapę ogranicznika z uchwytem. Następnie wybijamy tym kluczem sworzeń. Jeżeli będzie wyczuwalny opór, można uderzyć delikatnie młotkiem.

Kiedy go wyjmiemy, odkręcamy dwie śruby od zewnętrznej strony za pomocą klucza imbusowego nr 6. Teraz wkładamy rękę w nacięcie w osłonie drzwi i wyjmujemy odkręcony ogranicznik, jeśli chodzi o cięgno najłatwiej wyjmuje się poprzez otwór głośnikowy. Kolejny krok to montaż nowego ogranicznika. Wkładamy go poprzez ten sam otwór i zakładamy uszczelkę. Przykręcamy go solidnie dwoma śrubami i montujemy sworzeń.

Zobacz też: Fiat Punto: wymiana żarówki światła przeciwmgielnego

Nie należy przesadzać z dokręcaniem śrub imbusowych. Bardzo łatwo je uszkodzić. Wciskamy osłonę przy drążku zamka na samej górze. Nie należy to do najłatwiejszych czynności. Zaklejamy matę lub otwór w niej oraz kołek plastikowy na dole, jeżeli uległ uszkodzeniu podczas wyjmowania tapicerki. Resztę elementów montujemy w odwrotnej kolejności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA