| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Wnętrze > Fiat Punto MK1: zmiana tarcz zegarów i montaż chromowanych ramek. Poradnik

Fiat Punto MK1: zmiana tarcz zegarów i montaż chromowanych ramek. Poradnik

W poradniku tym pokażemy jak wymienić standardowe tarcze zegarów na inne, które o wiele lepiej się prezentują. Do tego zamontujemy chromowane pierścienie dookoła poszczególnych zegarów.

Pierwszy krok to demontaż zegarów. Nie jest to trudne zadanie, wystarczy odkręcić dwie śruby, które go trzymają. Do tego będzie nam potrzebny klucz imbusowy. Następnie delikatnie wysuwamy zegary. Możemy poczuć delikatny opór, jest to spowodowane koniecznością rozłączenia linki od prędkościomierza. Pozostało nam tylko odpięcie czterech kostek. Polecamy oznaczyć ich kolejność, żeby się nie pomylić przy montażu.

Zabieramy zegary na stół i zaczynamy demontować poszczególne części. Na początku oddzielamy plastikową szybkę od wskaźników. Najlepiej zrobić to za pomocą śrubokręta. Podważamy trzy zaczepy na górze obudowy i cztery na dole. Polecamy zacząć od górnych bocznych. Z nimi możemy mieć najwięcej problemów, gdyż ciężko schodzą. Następnie zdejmujemy przedni panel (czarny).

Zamocowane są do niego wycięte kontrolki. Jeżeli mamy w planach zmienić je na ten sam kolor co tarcze, najlepiej zrobić to od razu. Chcąc wymienić tarcze, musimy zdjąć wskazówki z zegarów. Najpierw wyjmujemy bolce podtrzymujące wskazówki w dolnych pozycjach (ograniczniki). Zapamiętujemy lub fotografujemy odpowiednie ustawienie wskazówek. Jest to konieczne, jeżeli chcemy ustawić wskazówki idealnie w takiej pozycji, w jakiej były. W innym przypadku, czeka nas kilkukrotne zdejmowania zestawu.

Zobacz też: Wymiana wentylatora chłodnicy w Fiacie Punto – jak to zrobić?

Proponujemy najpierw zdjąć czarne nakładki na osie wskazówek, a dopiero potem same wskazówki. Schodzą one dosyć ciężko i możemy potrzebować do tego śrubokręta.

Wskazówki prędkościomierza i obrotomierza posiadają małe przeciwwagi, nie można ich zgubić.

Tarcze temperatury i obrotomierza są przyklejone do plastiku, jednak nie ma problemów z demontażem. Prędkościomierz przykręcony jest dwoma śrubkami. Po zamontowaniu nowego zestawu wszystko składamy w odwrotnej kolejności. Zwracamy szczególną uwagę na ustawienie wskazówek. Przechodzimy do montażu chromowanych ramek. Większość sprzedawanych tego typu elementów jest już przygotowana do łatwego zamocowania. Obwódki mają taśmę dwustronną, wystarczy ją odkleić i przykleić w odpowiednim miejscu na zegarach.

Zobacz też: Fiat Punto: wymiana pompy paliwa

Zakładamy szybkę zegarów i montujemy je w aucie. Tutaj również montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Jeżeli wszystko zamontowaliśmy poprawnie, wskazania liczników powinny pozostać tak, jak przed całą modyfikacją.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Bryła

Adwokat kościelny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »