REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Punto MK1: zmiana tarcz zegarów i montaż chromowanych ramek. Poradnik

Robert Kuśpiel
Tarcze zegarów zyskają o wiele atrakcyjniejszy wygląd.
Tarcze zegarów zyskają o wiele atrakcyjniejszy wygląd.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak wymienić standardowe tarcze zegarów na inne, które o wiele lepiej się prezentują. Do tego zamontujemy chromowane pierścienie dookoła poszczególnych zegarów.

Pierwszy krok to demontaż zegarów. Nie jest to trudne zadanie, wystarczy odkręcić dwie śruby, które go trzymają. Do tego będzie nam potrzebny klucz imbusowy. Następnie delikatnie wysuwamy zegary. Możemy poczuć delikatny opór, jest to spowodowane koniecznością rozłączenia linki od prędkościomierza. Pozostało nam tylko odpięcie czterech kostek. Polecamy oznaczyć ich kolejność, żeby się nie pomylić przy montażu.

REKLAMA

REKLAMA

Zabieramy zegary na stół i zaczynamy demontować poszczególne części. Na początku oddzielamy plastikową szybkę od wskaźników. Najlepiej zrobić to za pomocą śrubokręta. Podważamy trzy zaczepy na górze obudowy i cztery na dole. Polecamy zacząć od górnych bocznych. Z nimi możemy mieć najwięcej problemów, gdyż ciężko schodzą. Następnie zdejmujemy przedni panel (czarny).

Zamocowane są do niego wycięte kontrolki. Jeżeli mamy w planach zmienić je na ten sam kolor co tarcze, najlepiej zrobić to od razu. Chcąc wymienić tarcze, musimy zdjąć wskazówki z zegarów. Najpierw wyjmujemy bolce podtrzymujące wskazówki w dolnych pozycjach (ograniczniki). Zapamiętujemy lub fotografujemy odpowiednie ustawienie wskazówek. Jest to konieczne, jeżeli chcemy ustawić wskazówki idealnie w takiej pozycji, w jakiej były. W innym przypadku, czeka nas kilkukrotne zdejmowania zestawu.

Zobacz też: Wymiana wentylatora chłodnicy w Fiacie Punto – jak to zrobić?

Proponujemy najpierw zdjąć czarne nakładki na osie wskazówek, a dopiero potem same wskazówki. Schodzą one dosyć ciężko i możemy potrzebować do tego śrubokręta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wskazówki prędkościomierza i obrotomierza posiadają małe przeciwwagi, nie można ich zgubić.

Tarcze temperatury i obrotomierza są przyklejone do plastiku, jednak nie ma problemów z demontażem. Prędkościomierz przykręcony jest dwoma śrubkami. Po zamontowaniu nowego zestawu wszystko składamy w odwrotnej kolejności. Zwracamy szczególną uwagę na ustawienie wskazówek. Przechodzimy do montażu chromowanych ramek. Większość sprzedawanych tego typu elementów jest już przygotowana do łatwego zamocowania. Obwódki mają taśmę dwustronną, wystarczy ją odkleić i przykleić w odpowiednim miejscu na zegarach.

Zobacz też: Fiat Punto: wymiana pompy paliwa

Zakładamy szybkę zegarów i montujemy je w aucie. Tutaj również montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Jeżeli wszystko zamontowaliśmy poprawnie, wskazania liczników powinny pozostać tak, jak przed całą modyfikacją.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA