| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Wnętrze > Fiat Punto MK1: demontaż deski rozdzielczej. Poradnik

Fiat Punto MK1: demontaż deski rozdzielczej. Poradnik

W poradniku tym pokażemy jak samodzielnie zdemontować deskę rozdzielczą w Fiacie Punto MK1. Jest to niezbędna czynność przy wymianie chociażby nagrzewnicy.

Pierwszy krok to odłączenie akumulatora. Podnosimy maskę i zdejmujemy klemy.

Zobacz też: Fiat Punto MK1: zmiana tarcz zegarów i montaż chromowanych ramek. Poradnik

Przechodzimy do wnętrza naszego Fiata. Zaczynamy od demontażu środkowej konsoli.  Zdejmujemy panel nawiewu i środkowe pokrętło. Odkręcamy jedną śrubkę, widoczną po zdjęciu tego regulatora. Wykręcamy cały panel i odłączamy instalację elektryczną. Po wymontowaniu tej części zobaczymy cztery śruby mocujące górną część konsoli centralnej, razem z kratkami nawiewu i listwą włączników pozostałych funkcji. Odkręcamy je i zdejmujemy górną część. Teraz możemy przejść do wyjęcia listwy z włącznikami. W tym celu musimy wykręcić pięć śrub w tylnej ścianie listwy. Następnie wyjmujemy radio i odkręcamy znajdującą się poniżej popielniczkę.

Podsumowując, na środkowej konsoli nie powinno nic zostać. Jeżeli upewniliśmy się, że każda śruba jest odkręcona, przechodzimy do kolejnych mocowań. Odkręcamy maskownicę głośników na desce rozdzielczej i wyjmujemy je. Proponujemy wykręcić od razu śruby trzymające deskę rozdzielczą, są pod głośnikami po obu stronach. Teraz demontujemy maskownice bezpieczników. W tym celu odkręcamy dwie górne śruby, które będą widoczne po zdjęciu pokrywy.

Zobacz też: Fiat Punto: wymiana pompy paliwa

W tym miejscu pozostały nam jeszcze trzy śruby, dwie od mocowania panelu bezpieczników (po przekątnej) oraz jedna odpowiedzialna za mocowanie deski rozdzielczej (lewy górny róg). Kolejny krok to demontaż kolumny kierownicy. Na początku odkręcamy trzy śruby trzymające jej osłonę. Teraz pozostały nam cztery ostatnie, trzymające kolumnę. Opieramy ją na siedzeniu i odpinamy dwa złącza elektryczne. Wszystko robimy ostrożnie, żeby nie uszkodzić instalacji.

Kolejny krok to demontaż dolnych mocowań deski. Odkręcamy śrubki na jej końcach po obu stronach. Są łatwe do zlokalizowania. Pozostały nam jeszcze dwa miejsca. Po środku, bezpośrednio przy konsoli, mamy po jednej śrubce z każdej strony. Na koniec, ostatnie mocowanie przy szybie, jedna śrubka. W taki oto sposób mamy przygotowaną deskę do wyjęcia. Podważamy regulację świateł, wyjmujemy i odpinamy kostkę. Z zegarami postępujemy podobnie. Odkręcamy dwie śruby, pociągamy do siebie, odpinamy cztery złącza i linkę prędkościomierza, wyjmujemy licznik.

Zobacz też: Fiat Punto: wymiana żarówki światła przeciwmgielnego

Odciągamy delikatnie deskę i możemy przystąpić do kolejnych prac np. wymiana nagrzewnicy. Nie musimy wyjmować całej deski. Doprowadzenie do takiego stanu da nam swobodne pole manewru przy dalszych naprawach.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Castrol

Castrol jest jednym z największych na świecie producentów olejów silnikowych i środków smarnych. Produkty Castrol powstają w oparciu o analizy, zaawansowane technologie i innowacje. Castrol od zawsze kładzie nacisk na opracowywanie środków smarnych najwyższej jakości. W tym celu stworzył zaawansowane centra technologiczne, działające w Wielkiej Brytanii, a także w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Japonii, Indiach i Chinach. Castrol posiada dostęp do wszystkich typów baz oraz dodatków olejowych, dzięki czemu do każdego z produkowanych przez siebie środków smarnych może dobierać najlepsze bazy i dodatki z całego świata.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »