| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Wnętrze > Fiat Stilo: demontaż deski rozdzielczej. Poradnik

Fiat Stilo: demontaż deski rozdzielczej. Poradnik

W poradniku tym pokażemy jak zdemontować deskę rozdzielczą w Fiacie Stilo. Operacja nie zabierze nam zbyt wiele czasu, trzeba tylko znać kolejność demontażu poszczególnych części.

Pierwszy krok to odłączenie klem od akumulatora.
Demontaż deski rozdzielczej najlepiej zacząć od strony pasażera. Musimy podważyć delikatnie stacyjkę poduszki powietrznej pasażera. Rozłączamy wtyczkę stacyjki i podważamy ją śrubokrętem tak, żeby się wysunęła. Jeżeli ją wyjmiemy, zobaczymy wkręt, który musimy wykręcić. Przechodzimy do mocowań schowka, otwieramy go i po prawej stronie odkręcamy wszystkie możliwe wkręty. Po tym zabiegu prawa część konsoli powinna się ruszać.

Wyjmujemy uszczelkę drzwi i poruszając bocznym elementem konsoli, wysuwamy go z zaczepów. Teraz czas na panel klimatyzacji, w tym celu musimy zapewnić sobie dostęp do śruby schowanej za obudową schowka. Otwieramy go i odkręcamy wszystkie pozostałe wkręty. Pozostało nam poluzować środkowy tunel, najlepiej jest zacząć od jego tylnej części, czyli nawiewów dla pasażerów siedzących z tyłu. Musimy odkręcić dwie śruby, które znajdują się pod nimi.

Zobacz też: Daewoo Nexia: jak zmienić podświetlenie w panelu ogrzewania?

Następnie kolejne dwie po bokach. W tym momencie tylna część powinna się swobodnie unosić. Wyszukujemy zaślepkę gumową w miejscu, gdzie ma być podłokietnik, pod nią jest śruba, ją również odkręcamy. Pozostają nam jeszcze dwie, umiejscowione są pod gumą od uchwytów do napojów. Teraz wyjmujemy górny schowek, odkręcamy dwie śruby u góry schowka i wyciągamy go na zewnątrz. Po jego demontażu powinniśmy widzieć poduszkę powietrzną pasażera.

Dolny schowek nie wymaga całkowitego wymontowania. Pozostaje nam jeszcze wyjęcie małego schowka po prawej stronie kierownicy. Wyjmujemy radio i przechodzimy do odkręceni śrub panelu klimatyzacji i wokół niego. Mamy do wykręcenia kilka śrub: dwie przy drążku zmiany biegów i cztery po bokach i jedną na górze. Górnych śrub położonych najbliżej siebie nie musimy odkręcać. Kolejnym elementem jest ramka montażowa radia, również zamocowana na wkręty, które odkręcamy.

Zobacz też: Daewoo Nexia: montaż foteli z innego auta. Poradnik

Otwieramy klapkę bezpieczników i odkręcamy cztery śruby. Podobnie jak po drugiej stronie, zdejmujemy uszczelkę i demontujemy boczną część. Pozostał nam panel z przyciskiem MODE, za którym kryją się kolejne dwa wkręty. Przechodzimy do demontażu kierownicy, odkręcamy trzy śruby od strony licznika mocujące Airbag, zdejmujemy go i odłączamy wtyczki. Zdejmujemy koło kierownicy i odkręcamy dwie śruby trzymające górną osłonę kolumny.

Kiedy ją wyjmiemy, wykręcamy dwa wkręty mocujące licznik. Odpinamy od niego kable i rozłączamy trzy wtyczki: od climatronica, od awaryjnych i od poduszki powietrznej pasażera. Teraz pozostaje nam odkręcenie wszystkich widocznych jedenastu śrubek, którymi przykręcona jest deska rozdzielcza.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

BlaBlaCar.pl

– wspólne przejazdy: oszczędności i ekologia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »