REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: montaż podłokietnika. Poradnik

Robert Kuśpiel
Montaż podłokietnika w Fiacie Stilo. fot. Fiat
Montaż podłokietnika w Fiacie Stilo. fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Przedni podłokietnik jest bardzo wygodnym elementem wyposażenia auta, jest rewelacyjny w trakcie długich podróży. Jeżeli jesteśmy przyzwyczajeni do jazdy z podłokietnikiem, trudno nam przywyknąć do jego braku. Oto opis krok po kroku jak zamontować podłokietnik w Stilo.

W celu zakupu podłokietnika najlepiej udać się do ASO. Mamy tam możliwość doboru koloru do plastików i tapicerki w samochodzie. Do tego musimy kupić metalową podporę trzymającą podłokietnik. Trzy śruby mocujące, nity, zaślepkę śrub. Możemy również kupić nieoryginalny, jednak mogą wystąpić problemy z montażem. Poza tym większość takich podłokietników ma słabą jakość wykonania.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?

Zobacz też: Fiat Stilo: montaż czujnika poziomu płynu spryskiwaczy. Poradnik

• Śrubokręt
• Nitownica
• Wiertarka
• Wiertło do metali

Wykonanie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najpierw demontujemy środkowy tunel, najlepiej zacząć od jego tylnej części, czyli nawiewów dla pasażerów siedzących z tyłu. Musimy odkręcić dwie śruby, które znajdują się pod nimi, a następnie kolejne dwie po bokach. W tym momencie tylna część powinna się swobodnie unosić, wyszukujemy zaślepkę gumową w miejscu gdzie ma być podłokietnik, a pod nią jest śruba i ją również odkręcamy. Pozostają nam jeszcze dwie, umiejscowione są pod gumą od uchwytów do napojów, odpinamy zaczepy w przedniej części i możemy wyjąć cały tunel.

Zobacz też: Audi A3 8L: montaż klimatyzowanego schowka

REKLAMA

Chwytamy go oburącz i podnosimy do góry, ale bardzo delikatnie, żeby nie urwać kabli od zapalniczki i wspomagania city. Wystarczy tylko odpiąć wtyczki. Po jego zdjęciu zobaczymy element podobny do naszej metalowej podpórki. Niestety, jest on bezużyteczny w naszej instalacji, dlatego musimy go usunąć. Zamocowany jest na nity, które trzeba rozwiercić. W jego miejsce montujemy metalową podpórkę, mocujemy ją na nity, ale ze względu na ich rozmiar potrzebna jest nam duża nitownica.

Przyglądamy się dokładnie zdemontowanemu tunelowi. W miejscu podłokietnika jest wytłoczka (była śrubka), wycinamy tam otwór, sam dół. Tutaj mamy dowolną technikę, nie musimy się martwić jakością wycięcia, gdyż w tym miejscu będzie zaślepka. Jeżeli dysponujemy wyrzynarką i odpowiednim brzeszczotem, poradzimy sobie bez większych problemów.

Zobacz też: Audi A3 8L: renowacja gałki zmiany biegów

Teraz zakładamy tunel środkowy w odwrotnej kolejności, przykręcamy wszystkie śruby i przechodzimy do montażu podłokietnika. Mocujemy go na trzy śruby w otworze, który wycięliśmy i nakładamy na to zaślepkę. Jedyny problem, jaki możemy napotkać, to dostęp do odpowiedniej nitownicy do dużych nitów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA