| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Wnętrze > Fiat Stilo: montaż podłokietnika. Poradnik

Fiat Stilo: montaż podłokietnika. Poradnik

Przedni podłokietnik jest bardzo wygodnym elementem wyposażenia auta, jest rewelacyjny w trakcie długich podróży. Jeżeli jesteśmy przyzwyczajeni do jazdy z podłokietnikiem, trudno nam przywyknąć do jego braku. Oto opis krok po kroku jak zamontować podłokietnik w Stilo.

W celu zakupu podłokietnika najlepiej udać się do ASO. Mamy tam możliwość doboru koloru do plastików i tapicerki w samochodzie. Do tego musimy kupić metalową podporę trzymającą podłokietnik. Trzy śruby mocujące, nity, zaślepkę śrub. Możemy również kupić nieoryginalny, jednak mogą wystąpić problemy z montażem. Poza tym większość takich podłokietników ma słabą jakość wykonania.

Co będzie nam potrzebne?

Zobacz też: Fiat Stilo: montaż czujnika poziomu płynu spryskiwaczy. Poradnik

• Śrubokręt
• Nitownica
• Wiertarka
• Wiertło do metali

Wykonanie

Najpierw demontujemy środkowy tunel, najlepiej zacząć od jego tylnej części, czyli nawiewów dla pasażerów siedzących z tyłu. Musimy odkręcić dwie śruby, które znajdują się pod nimi, a następnie kolejne dwie po bokach. W tym momencie tylna część powinna się swobodnie unosić, wyszukujemy zaślepkę gumową w miejscu gdzie ma być podłokietnik, a pod nią jest śruba i ją również odkręcamy. Pozostają nam jeszcze dwie, umiejscowione są pod gumą od uchwytów do napojów, odpinamy zaczepy w przedniej części i możemy wyjąć cały tunel.

Zobacz też: Audi A3 8L: montaż klimatyzowanego schowka

Chwytamy go oburącz i podnosimy do góry, ale bardzo delikatnie, żeby nie urwać kabli od zapalniczki i wspomagania city. Wystarczy tylko odpiąć wtyczki. Po jego zdjęciu zobaczymy element podobny do naszej metalowej podpórki. Niestety, jest on bezużyteczny w naszej instalacji, dlatego musimy go usunąć. Zamocowany jest na nity, które trzeba rozwiercić. W jego miejsce montujemy metalową podpórkę, mocujemy ją na nity, ale ze względu na ich rozmiar potrzebna jest nam duża nitownica.

Przyglądamy się dokładnie zdemontowanemu tunelowi. W miejscu podłokietnika jest wytłoczka (była śrubka), wycinamy tam otwór, sam dół. Tutaj mamy dowolną technikę, nie musimy się martwić jakością wycięcia, gdyż w tym miejscu będzie zaślepka. Jeżeli dysponujemy wyrzynarką i odpowiednim brzeszczotem, poradzimy sobie bez większych problemów.

Zobacz też: Audi A3 8L: renowacja gałki zmiany biegów

Teraz zakładamy tunel środkowy w odwrotnej kolejności, przykręcamy wszystkie śruby i przechodzimy do montażu podłokietnika. Mocujemy go na trzy śruby w otworze, który wycięliśmy i nakładamy na to zaślepkę. Jedyny problem, jaki możemy napotkać, to dostęp do odpowiedniej nitownicy do dużych nitów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Polish Advisory Group

Doradztwo podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »