| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Wnętrze > Toyota Avensis I: demontaż kierownicy

Toyota Avensis I: demontaż kierownicy

W poradniku tym pokażemy jak zdemontować kierownicę w naszej Toyocie Avensis. Nie jest to nic skomplikowanego, dlatego wykonamy to samodzielnie.

Co będzie nam potrzebne?

Zobacz też: Toyota Avensis I FL: demontaż przedniego zderzaka – poradnik

• Torx 40
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Klucz nasadowy 19 z przedłużką
• Klucz płaski 10

Demontaż kierownicy każdemu się kojarzy z powypadkowym autem. My jednak robimy to w celu wymiany kierownicy na nową. Przed rozpoczęciem pracy należy pamiętać o odłączeniu akumulatora. Odłączamy klemę za pomocą klucza 10. Teraz zajmujemy się demontażem naszego pilota od radia, oczywiście, jeśli taki posiadamy. Chcąc zdjąć pilota, demontujemy zaślepkę znajdującą się w rogu pilota. Patrząc od strony drzwi kierowcy, będzie to lewy dolny róg.

Zobacz również: Toyota Avensis I: odnawianie skórzanej kierownicy

Jeśli mamy zdjętą zaślepkę, odkręcamy śrubę. Teraz siadamy wygodnie przed kierownicą i stanowczo, lecz delikatnie ciągniemy pilota w naszym kierunku. Efektem tego, powinno być zeskoczenie pilota z zapadek. Najlepiej, jakby nie przeszkadzał nam podczas całej pracy. Dlatego musimy go odpiąć od kabla wychodzącego z kolumny kierownicy. Bez obaw, nie ma możliwości odwrotnego montażu wtyczki, więc przy składaniu nie zajdzie jakakolwiek pomyłka.

Przechodzimy do demontażu poduszki. Musimy odkręcić dwie śruby znajdujące się po obu stronach osłony kierownicy. Posłuży nam do tego klucz Torx 30. Śruby wyjmujemy do końca, żeby nie blokowały poduszki podczas demontażu. Po zdjęciu poduszki, również za pomocą klucza Torx 30 odkręcamy widoczne 4 śruby. Teraz za pomocą śrubokręta odkręcamy 4 wkręty mocujące osłonę kierownicy. Luzujemy środkową nakrętkę, jednak pamiętamy, żeby nie odkręcać jej do końca.

Kolejny krok, to zdjęcie kierownicy. Ciągniemy ją do momentu aż poczujemy, że zeskoczyła ze swojego mocowania. Zamocowana jest ona na wieloklinie. Powinna zejść, bez używania dużej siły. W momencie, jak zobaczymy, że kierownica schodzi, odkręcamy nakrętkę 19 do końca i możemy całkowicie zdjąć kierownicę. Teraz możemy zamontować naszą drugą kierownicę. Oczywiście naszą starą, możemy dać do obszycia i ponownie ją zamontować.

Zobacz również: Toyota Avensis I: skrócenie gałki zmiany biegów

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Zwracamy uwagę, żeby dobrze zamontować kierownicę. Może okazać się tak, że po złożeniu kierownica będzie krzywo. Dlatego należy przyjrzeć się dokładnie, podczas montowania kierownicy na wieloklin.
Na koniec zostanie nam podpięcie akumulatora i w ten sposób mamy zamontowaną nową kierownicę, bądź naszą starą, lecz z nowym obszyciem.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna - Inkaso WEC S.A.

Obsługa wierzytelności

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »