| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Wnętrze > Audi A3 8L: wymiana kierownicy

Audi A3 8L: wymiana kierownicy

Wymiana kierownicy na trójramienną znacząco zmienia wygląd wnętrza naszego auta. W poradniku tym dowiesz się jak wymienić czteroramienną kierownicę na trójramienną, bez zbędnych komplikacji.

Wymiana kierownicy bądź poduszki powietrznej jest zazwyczaj wymagana po wypadku. My zmieniamy kierownicę ze względów wizualnych. Na wstępie warto zaznaczyć, że kierownica z poduszką powietrzną pasuje od Audi TT np. z 2002 roku. Najlepszym wyborem jest trójramienna kierownica S-Line. Oczywiście model S-Line jest znacznie rzadziej spotykany na rynku części używanych, jednak warto poszukać tego modelu kierownicy.

Zobacz również: Audi A3 8L: wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Kiedy już zaopatrzymy się w odpowiednią dla nas kierownicę, czas przystąpić do wymiany. Zaczynamy od odłączenia akumulatora. W ten sposób mamy zapewnione bezpieczeństwo pracy i nie narazimy się na błąd poduszki powietrznej. Do wymiany będzie nam potrzebny cały zestaw kluczy imbusowych, oraz zestaw kluczy do odkręcenia wieloklinu, najlepiej z grzechotką.

Z tak przygotowanym zestawem możemy zacząć wymianę kierownicy. Pierwszy krok, to odkręcenie dwóch śrub w kierownicy, które mocują poduszkę powietrzną. Do tego używamy klucza imbusowego. Po odkręceniu śrub trzymających poduszkę powietrzną, odskoczy ona sama, od kierownicy. Nie należy ciągnąć poduszki, ma krótką taśmę, dlatego też należy ją tylko delikatnie odsunąć.

Teraz, możemy wypiąć, żółtą kostkę z taśmy airbagu, w ten oto sposób mamy całkowicie zdemontowaną poduszkę powietrzną. W tym momencie zabieramy się za demontaż kierownicy. Mamy do odkręcenia wieloklin. Mocuje on kierownicę na kolumnie kierowniczej. Tutaj najlepiej użyć klucz z grzechotką. Kiedy wykręcimy go możemy montować nową kierownicę.

Zobacz również: Audi A3 8L 1.9 TDI: czyszczenie kolektora ssącego

Należy pamiętać, że kierownicy nie montujemy dowolnie. Na kierownicy oraz na kolumnie jest kreska. Ważne jest, żeby te dwie kreski się pokrywały. Niedopuszczalna jest jakakolwiek różnica między nimi. W innym przypadku kierownica będzie krzywo w stosunku do kół. Najlepiej przed demontażem ustawić koła prosto. Przykręcamy kierownicę, następnie wpinamy żółtą kostkę w taśmę airbag.

Przykręcamy poduszkę i mamy wymienioną kierownicę. Na koniec pamiętajmy o podpięciu akumulatora. Nowa, trójramienna kierownica nadaje sportowego wyglądu naszemu autu. W całej operacji, należy uważać podczas demontażu i montażu poduszki powietrznej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Schindler Polska

Schindler Polska to spółka-córka międzynarodowego koncernu Schindler z siedzibą w Szwajcarii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »