REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Passat B5 FL: demontaż kierownicy

Robert Kuśpiel
Demontaż kierownicy w Volkswagenie Passacie. Fot. Volkswagen
Demontaż kierownicy w Volkswagenie Passacie. Fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy, jak samemu zdemontować kierownice w Passacie B5 FL. Opis ten można zastosować również do Passata B4 jak i B5. Cała operacja nie jest trudna, lecz trzeba zachować szczególną ostrożność.

Pierwszy krok, o którym musimy pamiętać to odłączenie akumulatora. Podnosimy maskę i odpinamy klemę masową od akumulatora. Teraz, możemy przejść do środka samochodu. Uwalniamy regulację oddalenia kierownicy i wyciągamy ją jak najbliżej siebie. Przekręcamy kierownicę o 90°. Przystępujemy do demontażu kierownicy. Zaglądając od tyłu kierownicy zobaczymy dwa otwory. Widoczne są tylko po przekręceniu kierownicy, dlatego nie możemy pominąć tego kroku.

REKLAMA

Zobacz również: Volkswagen Passat B5: wygłuszenie przednich drzwi

REKLAMA

Kolejny krok, to wsadzenie w górny otwór płaskiego śrubokręta. Ważne, żeby śrubokręt wszedł na głębokość ok. 3cm. Teraz ciągniemy rączkę śrubokręta ku górze, do momentu, aż odepniemy zatrzask poduszki powietrznej. Czarny plastikowy zatrzask na poduszce powietrznej jest na sprężynce. Odpowiednio podważając śrubokrętem, poduszka powietrzna powinna lekko zejść z zatrzasków. Przechodzimy do drugiego otworu, obracamy kierownicę o 180° i powtarzamy analogicznie każdą czynność.

Kiedy uwolnimy zatrzaski po drugiej stronie, możemy odpiąć żółtą wtyczkę z gniazda mechanizmu obrotowego. Do samej kierownicy podpięte są jeszcze dwa brązowe przewody od sygnału, które również musimy odpiąć. Nie ma z tym problemu, gdyż montowane są na wsuwki. Wyjmujemy poduszkę powietrzną i odkładamy w bezpieczne miejsce, tak, żeby nie uległa uszkodzeniu.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5 FL: wymiana mieszka zmiany biegów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to odkręcenie samej kierownicy. Zamocowana jest ona na klucz typu Torx. Przed tą operacją najlepiej zaznaczyć markerem niezmywalnym położenie kierownicy na wielowpuście. Jest to bardzo ważne, kierownica podczas montażu musi być idealnie ułożona, tak jak była przed montażem. Najlepiej wykonać dwa niezależne znaki. Po odkręceniu śruby, kierownica schodzi delikatnie z wielowpustu.

Jeżeli mamy również w zamiarze demontaż obudowy manetek kierunkowskazów, nie przysporzy nam to dużo pracy. Obudowa manetek przykręcona jest na 3 śruby od dołu. Dokładnie, dwie znajdują się po bokach. Do wykręcenia ich będziemy potrzebowali długiego śrubokręta gwiazdkowego. W celu wyjęcia dolnej obudowy, musimy odkręcić gumową rączkę regulacji wysokości kierownicy.

Zobacz również: Jak wymienić poduszkę powietrzną pasażera?

Jak widać cała operacja nie jest trudna, opis ten można również traktować, jako poradnik dotyczący wymiany poduszki powietrznej. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA