| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Wnętrze > Skoda Octavia II FL: wymiana kierownicy

Skoda Octavia II FL: wymiana kierownicy

W poradniku tym, przeprowadzimy wymianę w Skodzie Octavii II FL. Cały proces nie jest czasochłonny i można go wykonać w bardzo krótkim czasie. Poniżej, znajduje się opis jak po kolei wszystko wykonać.

Na samym początku należy zaznaczyć, że wymieniając części na oryginalne nie musimy się martwić o utratę gwarancji. Dlatego, możemy przeprowadzić tę wymianę bez zbędnych obaw. Powodem, z którego wymieniamy kierownicę, jest zazwyczaj chęć posiadania kierownicy skórzanej, co więcej ze sterowaniem w kierownicy. Niestety, nie każda Octavia posiada kierownicę wielofunkcyjną.

Zobacz również: Skoda Superb I: demontaż schowka i dmuchawy

Pierwszy krok to demontaż osłony kierownicy. Składa się ona z 2 części dolnej i górnej. Górna część nie ma żadnych śrub. Demontaż zaczynamy od podniesienia osłony jak najbliżej kierownicy. Zatrzaski mocujące nie są bardzo mocno przypięte, dlatego nie powinniśmy mieć problemów z wyjęciem. Ewentualnie, możemy się wspomóc śrubokrętem płaskim. Od strony deski rozdzielczej znajduje się mocowanie zaczep – zawias, uwalania się ono po uniesieniu osłony do góry.

Teraz przechodzimy do dolnej osłony. Przykręcona jest ona za pomocą 3 śrub Torx T25. Dwie widoczne będą, po zdjęciu górnej osłony, jedna znajduje się w dolnej części osłony. Kiedy wykręcimy śruby, luzujemy osłonę od manetek i stacyjki i zsuwamy ją do dołu i następnie całkowicie demontujemy. Kolejny krok, to demontaż poduszki powietrznej. Na początku trzeba pamiętać, żeby nie wsadzać kluczyka do stacyjki.

Zaczynamy od podważenia drucików znajdujących się z tyłu kierownicy. Wchodzą one w zaczepy kierownicy. Odpinamy żółtą kostkę, zabezpieczona jest ruchomym elementem, musimy go pociągnąć do siebie, żeby kostka zeszła. Odkładamy poduszkę na bok i przechodzimy do odkręcenia kierownicy. Wykonamy to za pomocą klucza Torx musi jednak być on wielorowkowy. Przyglądając się tej śrubie, na pewno dobierzemy odpowiedni.

Zobacz również: Peugeot 206: wymiana kierownicy

Po odkręceniu kierownicy, zwracamy uwagę na oznaczenie położenia kierownicy. Nie musi się ona pokrywać z oznaczeniami na trzpieniu i na kierownicy. Teraz podmieniamy kierownicę. Wyjmujemy naszą i zakładamy nową. Przykręcamy śrubę i przechodzimy do wymiany kabla w kierownicy. Jest to wymagane, gdyż dochodzi nam sterowanie w kierownicy.

Wkładamy poduszkę i przechodzimy do montażu, odbywa się on w odwrotnej kolejności. Na koniec zostało nam zaprogramowanie nowej kierownicy i jej funkcji. Może zdarzyć się tak, że nasze auto nie obsłuży kierownicy multimedialnej. Wszystko zależne jest od centralki znajdującej się pod kierownicą.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dominika Kłosińska-Pyka

Aplikantka radcowska w OIRP w Łodzi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »