| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Wnętrze > Opel Kadett: wymiana przełączników kierownicy

Opel Kadett: wymiana przełączników kierownicy

Uszkodzenie manetek objawia się podczas jazdy po nierównościach. Wówczas przerywa nam światła lub gasną całkowicie. Jazda takim autem staje się niebezpieczna.

Powodem takiej sytuacji jest najczęściej uszkodzony przełącznik pod kierownicą. Dokładnie ten po lewej stronie, odpowiedzialny za przełączanie świateł mijania na drogowe i odwrotnie. Zaczynamy od wykręcenia śrub znajdujących się za kierownicą. Będzie nam potrzebny śrubokręt gwiazdkowy. Przekręcamy kierownicą w lewo i wykręcamy śrubę, następnie w prawo i również odkręcamy śrubę.

Zobacz również: Jak działa filtr kabinowy z węglem aktywowanym?

Teraz za pomocą noża zdejmujemy zaślepki śrub. Znajdują się one za przełącznikiem kierunkowskazów jak i wycieraczek. Zostały nam do wykręcenia jeszcze 4 śruby. Przykręcona jest nimi osłona, która umiejscowiona jest nad nogami kierowcy. Jeżeli mielibyśmy problem z lokalizacją jednej ze śrub, znajduje się ona bezpośrednio nad stacyjką.

Zobacz również: Jak wyczyścić tapicerkę?

Teraz zdejmujemy plastik górny i dolny. Mamy teraz swobodny dostęp do przełączników. Ściskamy zabezpieczenia manetki i wyjmujemy z auta. Za pomocą noża odbezpieczamy dwa zatrzaski, następnie zdejmujemy kostki z przewodami. Pozostało nam podłączenie nowej manetki wsunięcie w odpowiednie miejsce.

Trzeba zwrócić uwagę, żeby przełącznik wsadzić w odpowiednią szynę.

Przed złożeniem wszystkiego, warto sprawdzić działanie przełącznika. Możemy zamontować przełączniki pochodzące od Vectry, Astry i Calibry.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Madejski Sasiński Starowicz radcowie prawni

spółka partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »