| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Wnętrze > Jak wymienić deskę rozdzielczą?

Jak wymienić deskę rozdzielczą?

Deskę rozdzielczą wymieniamy lub demontujemy z różnych powodów. W poradniku tym pokażemy jak to zrobić krok po kroku.

W poradniku tym będziemy się opierać na najpopularniejszej grupie samochodów VAG (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda). Sposoby mocowania deski rozdzielczej w tych autach są bardzo podobne. Najwygodniejszym rozwiązaniem będzie przedstawienie całej procedury w punktach. Odłączamy akumulator i przygotowujemy sobie zestaw śrubokrętów: płaskich, gwiazdkowych i torx.

Zobacz również: Jak wymienić szczotki w alternatorze?

75,60 złCitroen Berlingo Peugeot Partner. Obsługa i naprawa
  1. demontujemy osłonę stacyjki, wykręcając 3 śrubki od dołu osłony
  2. wyjmujemy poduszkę powietrzną
  3. odkręcamy kierownicę wymontowujemy manetki i odpinamy wiązkę znajdującą się przy manetkach.

Przechodzimy do demontażu zegarów:

  1. odkręcamy „daszek” zegarów
  2. odkręcamy osłonę znajdującą się pod „daszkiem” zegarów
  3. wykręcamy zegary
  4. wypinamy kostki łączące zegary z główną wiązką
  5. wykręcamy i wyjmujemy kratki nawiewów po lewej i prawej stronie
  6. demontujemy przełącznik świateł
  7. demontujemy osłonę nóg kierowcy
  8. wyciągamy klapkę (maskownicę) skrzynki bezpieczników
  9. wyjmujemy schowek pod kierownicą
  10. wypinamy wtyczki od immobilajzera
  11. demontujemy listwę na konsoli środkowej
  12. demontujemy półkę konsoli środkowej lub uchwyt na kubki (w zależności od wyposażenia)
  13. wykręcamy panel ogrzewania (opcjonalnie climatronic)
  14. odsłaniamy mieszek zmiany biegów i odkręcamy dwie śruby trzymające tunel środkowy
  15. wykręcamy pozostałe śruby mocujące tunel środkowy
  16. demontujemy schowek pasażera
  17. demontujemy radio
  18. wykręcamy 3 śruby i demontujemy konsolę środkową
  19. odkręcamy osłonę podszybia i wykręcamy śruby trzymające deskę do nadwozia
  20. wykręcamy boczne śruby deski rozdzielczej
  21. odkręcamy śrubę znajdującą się przy rączce do otwierania maski i analogicznie po drugiej stronie
  22. wykręcamy śruby mocujące deskę do nadwozia w środkowej części konsoli
  23. wyjmujemy deskę rozdzielczą, jednocześnie odpinamy wtyczkę od poduszki powietrznej wraz z wiązką elektryczną.

Zobacz również: Wymiana bezpiecznika

Czas, jaki nam jest potrzebny na sam demontaż to około 3 godziny. Podczas składania, należy zachować odpowiednią kolejność, gdyż potem może się okazać, że nie mamy możliwości zamontowania któregoś z elementów. Należy się wykazać szczególną cierpliwością, ponieważ łatwo uszkodzić plastikowe elementy deski rozdzielczej. Powyższy opis znajduje zastosowanie w każdym aucie, jednak może się różnić w pewnych rozwiązaniach konstrukcyjnych.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

WRZ02
TydzieńPWŚCPSN
361234567
37891011121314
3815161718192021
3922232425262728
4029300102030405

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Sławomir Buchta

Specjalista ds. leasingu

Zostań ekspertem Infor.pl »