REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak poradzić sobie z parującymi szybami?

Robert Kuśpiel
W zimie szyby parują częściej fot. Newspress
W zimie szyby parują częściej fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Parujące szyby jest to zjawisko nasilające się w okresie jesienno zimowym. Problem ten jest jednak do usunięcia, oto kilka rad jak pozbyć się parujących szyb.

Efekt parowania szyb może mieć wiele powodów. Jednak głównym jest brudny lub zapchany filtr przeciwpyłowy. Każde auto, wyposażone jest w taki filtr niezależnie od tego czy jest to auto nowe czy kilkuletnie, czy z klimatyzacją czy bez. Jeżeli mamy zatkany filtr, ogranicza on znacznie przepływ świeżego powietrza.

REKLAMA

Zobacz też: Jak bezpiecznie używać telefonu w aucie?

Kiedy wymienić filtr?

Trwałość filtra określona jest głównie na ok. 40 tysięcy kilometrów, jednak praktyka pokazuje, że filtr potrafi się zatkać po przejechaniu dużo niższego dystansu. Wymiana filtra jest prosta. W większości aut jest zamontowany w podszybiu. Wystarczy zdjąć uszczelkę, odchylić podszybie, by mieć do niego swobodny dostęp. Zdarzają się jednak modele aut, które mają filtr umiejscowiony za schowkiem po stronie pasażera.

Zobacz również: Jak eksploatować klimatyzację?

Kolejnym powodem nadmiernego parowania szyb może być zacięta klapka od obiegu wewnętrznego. Wtedy czeka nas demontaż odpowiednich elementów w celu zdiagnozowania położenia klapki odpowiedzialnej za przełączanie obiegu (zazwyczaj za schowkiem).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zanieczyszczony filtr kabinowy i nadmierna wilgoć w aucie to główne przyczyny wzmożonego parowania szyb.

Zobacz również: Jak naprawić cieknące uszczelki szyb i szyberdachu?

Zwracajmy też uwagę na dywaniki w aucie, jeśli mamy welurowe są one potencjalnym źródłem wilgoci, co sprzyja parowaniu szyb. Jeżeli nie mamy czasu ani chęci na szukanie przyczyny, możemy wykorzystać różnego rodzaju spreje zapobiegające osadzaniu się pary. Jednym z tańszych sposobów jest posmarowanie szyby od wewnątrz szamponem do mycia włosów. Pozwala to na wstrzymanie parowania szyb na ok. 4 dni. Warto jednak zdiagnozować i wyeliminować przyczynę parowania, ponieważ środki zapobiegające osadzaniu się pary są rozwiązaniem doraźnym.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA