| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Światła > Wymiana żarówek - zadanie dla serwisu?

Wymiana żarówek - zadanie dla serwisu?

Dlaczego warto przeprowadzić wymianę żarówek w reflektorze lub lampie tylnej w serwisie? Bowiem we współczesnych samochodach zadanie to nie jest już prostą sprawą. Nie jest wstydem pojechać na wymianę żarówki do serwisu.

Wymiana żarówek - diagnoza usterki

Po czym zorientować się, że żarówka kwalifikuje się do wymiany? Odpowiedź banalna - zauważyć. W nowoczesnych samochodach o tego typu usterce zazwyczaj poinformuje kierowcę komputer pokładowych. Jednak w wielu pojazdach o mniej skomplikowanej elektronice kierowca jest zdany sam na siebie lub na życzliwość innych kierowców. Łatwiej jest zauważyć, że przepaliła się żarówka w reflektorze niż w lampie tylnej. Radzimy co jakiś czas, np. raz w tygodniu przed pozostawienie samochodu na noc na parkingu sprawdzić, czy wszystkie światła działają. W przeciwnym przypadku jesteśmy narażeni nie tylko w większym stopniu na kolizję, lecz także na mandat.

Zobacz też: Jak przywrócić blask reflektorom?

Wymiana żarówek - kiedy pojechać do serwisu

Stopień trudności wymiany żarówki (zarówno w reflektorze przednim, jak i tylnej lampie) zależy od modelu samochodu oraz wyposażenia. Nie radzimy nikomu zabierać się samodzielnie za wymianę żarówki w reflektorze ksenonowym, w takim przypadku lepiej od razu skierować się do serwisu. Co prawda żywotność żarników ksenonowych jest obliczona na długowieczność, jednaj zdarzają się usterki tego typu oświetlenia.

Jeżeli musimy wymienić żarówkę w samochodzie, którego producent zapewnił wygodny dostęp do reflektora i nie jest to reflektor ksenonowy możemy spróbować wymienić żarówkę samodzielnie. Zanim jednak zaczniemy warto zajrzeć do instrukcji obsługi samochodu. Niejednokrotnie producenci stosują różnego rodzaju rozwiązania w formie zaczepów, zatrzasków, szybkozłączek, które odblokowuje się w sposób banalnie prosty, o ile zna się sposób, w jaki należy to robić. W przeciwnym razie wyjęcie żarówki może nas kosztować sporo czasu.

Jednak w wielu przypadkach, żeby wymienić żarówkę trzeba dysponować kompletem podstawowych narzędzi, a nawet zdemontować zderzak lub reflektor. W innych, gdy miejsca w komorze silnika jest bardzo mało, może się okazać, że niezbędny do wykręcenia żarówki będzie dedykowany klucz serwisowy. W takich przypadkach nie mamy wątpliwości, co do konieczności udania się do serwisu.

Nie zawsze nie świecąca żarówka kwalifikuje się do wymiany na nową. W pierwszej kolejności warto sprawdzić czy połączenie żarówki nie jest poluzowane.

Zobacz też: Co zrobić, gdy światła wydają się świecić słabiej niż powinny?

Wymiana żarówek - gdy dalej nie świeci

A co zrobić w przypadku, gdy po wymiania zarówki na nową, reflektor bądź lampa nadal nie świecą? Czasami jednak wymiana żarówki na nową może nie przynieść pożądanego skutku. Należy wtedy sprawdzić złącze (często ulega ono wypaleniu lub przegrzaniu). Następnym krokiem jest kontrola bezpiecznika – powiedział Leszek Raczkiewicz, kierownik serwisu Peugeot Ciesielczyk.

Jeśli chcemy, aby żarówka służyła jak najdłużej i zapewniała dobrą widoczność, warto zainwestować w produkt uznanej firmy i typ zalecany przez producenta samochodu. Można też pomyśleć o zakupie pary żarówek i wymianie obu od razu. - Konieczne jest też właściwe ustawienie świateł. Trzeba sprawdzić, czy żarówka jest odpowiednio włożona. Nie tylko dlatego, żeby dobrze widzieć drogę, ale też nie oślepiać innych kierowców – dodał Leszek Raczkiewicz. Ksenony zaleca się wymieniać tylko w serwisie, u mechanika.

Zobacz też: Używane BMW E39 M5 - opinie

Źródło: Materiały prasowe Peugeot Ciesielczyk

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Zuzanna Taraszewska

PR-imo public relations

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »