| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Światła > Awaria tylnej lampy Led w BMW E39 – jak to naprawić?

Awaria tylnej lampy Led w BMW E39 – jak to naprawić?

Jednym z uszkodzeń oświetlenia w E39 jest awaria tylnej lampy Led. Właściciele modeli z tymi lampami mają do czynienia z zanikającym światłem w diodach.

Problem polega na słabnącym promieniem światła emitowanym przez diodę. Każdy mechanik lub elektronik mógłby od razu wskazać jako przyczynę zimny lut. W języku potocznym określa się to ”kruszeniem” się lutu z przyczyn upływu czasu i zmiennych warunków atmosferycznych.

Do wykonania tego zadania potrzebne nam będzie kilka narzędzi w postaci lutownicy z jak najcieńszym grotem i cyny z kalafonią. Niestety producent, a dokładniej inżynierzy BMW, ze zbyt daleko posuniętą pewnością siebie, uznali ten element auta za bezawaryjny i w związku z tym postanowili ograniczyć dostęp poprzez szczelnie zamkniecie wnętrza lampy. Tak więc dostanie się do środka lampy nie obędzie się bez jej rozcinania. Dziurę wycinamy za pomocą grota zrobionego z drutu, zamocowanego na lutownicy. Następnie nagrzany grot wbijamy w plastik i przesuwamy rozcinając otwór odpowiedniej wielkości.

Pamiętajmy aby nie zatopić grota zbyt głęboko ponieważ możemy uszkodzić inne elementy lampy lub, co gorsza, przebić ją na wylot.

Zobacz również: Jak naprawić parujące reflektory?

Podczas wycinania pamiętajmy również o zachowaniu jak najwęższej szczeliny, aby uniknąć problemu w momencie gdy będziemy ponownie lutować. Na płytce, która uległa uszkodzeniu, są 4 diody oraz układ odpowiedzialny za zmniejszanie napięcia dla diod.Na każdym układzie wyposażonym w diody znajduje się dioda zabezpieczająca przed zwrotem napięcia, która chroni pozostałe diody przed przepaleniem na wypadek gdyby instalacja została podłączona odwrotnie.

Teraz pozostaję tylko przyjrzeć się płytce z układem diod i wyszukać skruszonego lutu. Gdy już nam się to uda, zdejmujemy grot z lutownicy i lutujemy ponownie ubytek cyną. Płytkę mocujemy ponownie w lampie i zalutowujemy wycięty element plastiku. Ubytki powstałe podczas wycinania możemy wypełnić innym kawałkiem plastiku.

Same układy diodowe są bardzo trwałe i prawdopodobieństwo ich uszkodzenia jest bardzo małe. Tak więc warto poświęcić chwilę czasu na taka operację, zamiast wydawać pieniądze na nową lampę, która, jak wiemy, w serwisie ASO BMW nie jest tania.

Zobacz również: Czy dodatkowe oświetlenie samochodu jest zgodne z prawem?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Zuzanna Taraszewska

PR-imo public relations

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »