| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Słownik

Układ kierowniczy

Aktualizacja: 23.05.2012

Elementarny układ kierowniczy składa się z zaledwie kilku elementów. Są to: kierownica z kolumną, przekładnia kierownicza, drążki kierownicze i zwrotnice. W nowoczesnych samochodach oraz w lepszych modelach starych typów samochodów oraz w samochodach ciężarowych przekładnia kierownicza jest sprzęgnięta z urządzeniem wspomagającym, dzięki któremu kierowca może wkładać mniej siły w manewrowanie pojazdem. »

Prostownik

Aktualizacja: 23.05.2012

Dobry prostownik posiada albo regulację prądu ładowania (nawet prymitywną, skokową), albo urządzenie elektroniczne, zapobiegające przeładowaniu akumulatora, czyli wyłączające prostownik, gdy napięcie na biegunach akumulatora osiągnie mniej więcej 14,4 do 14,6 V. »

Hamulce bębnowe

Aktualizacja: 23.05.2012

Hamulec bębnowym, jeszcze w połowie XX wieku był stosowany w prawie wszystkich samochodach i we wszystkich motocyklach i motorowerach. Obecnie odchodzi w zapomnienie. »

Narzędzia: ciśnieniomierz

Aktualizacja: 23.05.2012

Ciśnieniomierze, mają tylko dwa zastosowania w eksploatacji naszego samochodu: do mierzenia ciśnienia powietrza w oponach, oraz do mierzenia stopnia sprężania w cylindrach. »

Przeguby napędowe

Aktualizacja: 23.05.2012

Do przegubów napędowych zaliczymy tzw. przeguby krzyżakowe, zwane potocznie przegubami Cardana i przeguby zawiasowe, zwane niepoprawnie przegubami homokinetycznymi. »

Narzędzia: suwmiarka, mikromierz, szczelinomierz

Aktualizacja: 23.05.2012

Suwmiarka, mikromierz i szczelinomierz zaliczymy do narzędzi pomiarowych, niezbędnych w każdym warsztacie. W warsztacie samochodowym najbardziej jednak użyteczne będą: suwmiarka i szczelinomierz. »

Hydrauliczny układ hamulcowy, dwuobwodowy

Aktualizacja: 23.05.2012

W najprostszym rozwiązaniu elementami sterującymi ciśnieniem płynu hamulcowego w układzie zarządzają dwie niezależne pompy hamulcowe, którymi steruje jeden pedał hamulcowy. »

Narzędzia: gwintowniki, narzynki

Aktualizacja: 23.05.2012

Gwintowniki, narzynki służą nie tylko do wykonywania nowych gwintów, ale także do naprawiania gwintów niezbyt mocno uszkodzonych, np. podczas wybijania mocno zapieczonych śrub i sworzni w zawieszeniu. »

Narzędzia: przecinak, podbijak

Aktualizacja: 23.05.2012

Przecinaki, zwane dawniej z niemieckiego meslami, służą głównie do szybkiego przecinania różnych elementów i kawałków różnych twardych materiałów, np. do obcinania łbów śrub, których nie można odkręcić w żaden inny sposób. »

Hydrauliczny układ hamulcowy, jednoobwodowy

Aktualizacja: 23.05.2012

W jednoobwodowym układzie hamulcowym elementem sterującym jest prosta, niewielka pompa hamulcowa, w której nacisk na pedał hamulca jest zamieniany na ruch tłoka, tłoczącego płyn hamulcowy do przewodów hamulcowych i za ich pośrednictwem do cylinderków hamulcowych. »

Narzędzia. Wkrętaki

Aktualizacja: 23.05.2012

Wkrętaki, zwane także niezbyt poprawnie śrubokrętami są podstawowymi narzędzia warsztatowymi, używanymi do wielu różnych prac, głównie do odkręcania i dokręcania różnego rodzaju wkrętów. »

Układ zapłonowy, elektroniczny

Aktualizacja: 23.05.2012

W najprostszym układzie elektronicznym rolę styków przerywacza przyjmuje na siebie tranzystor. »

Narzędzia: klucze

Aktualizacja: 23.05.2012

Podstawowy zestaw kluczy, umożliwiających jedynie wykonanie najprostszych prac naprawczych, składa się z kluczy płaskich (widełkowe) lub bardziej uniwersalnych kluczy płasko-oczkowych o rozmiarach od 8 do 19 mm, oraz ze specjalnego klucza do świec (z wkładką gumową, umożliwiającą wyjęcie świecy z głębokiego gniazda) i z klucza do kół (do nakrętek mocujących koła). »

Układ zapłonowy, współczesny

Aktualizacja: 23.05.2012

Wprowadzenie bezstykowego sterowania układem zapłonowym spowodowało powstanie bezawaryjnych układów zapłonowych. »

Układ zapłonowy, klasyczny

Aktualizacja: 23.05.2012

Układ zapłonowy należy do najważniejszych urządzeń w silniku z zapłonem iskrowym (np. silnik benzynowy), a od jego sprawności zależy łatwy rozruch silnika, oraz wielość zużycia paliwa, toksyczność emitowanych spalin, osiągi samochodu i wiele innych. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rodzewicz Kudlicki & Rodzewicz

Kancelaria Adwokacka

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »