| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Renault Laguna II: demontaż pompy paliwa

Renault Laguna II: demontaż pompy paliwa

Wymontowanie pompy paliwa nie jest trudną czynnością jeśli znamy poszczególne kroki. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować pompę paliwa w Renault Laguna I.

Uszkodzona pompa paliwa może doprowadzić do unieruchomienia samochodu. W przypadku jej awarii czeka nas zakup nowej. Warto jednak przejrzeć wcześniej rynek części używanych. Pompy paliwa do Renault Laguny można kupić nawet za mniej niż 100 zł.

Zanim zaczniemy demontaż pompy paliwa w Renault Lagunie II powinniśmy poszukać dobrze wentylowanego pomieszczenia, z dala od źródła ognia. Benzyna jak i jej opary są bardzo łatwopalne, co może doprowadzić do pożaru.

Do wykonania demontażu pompy paliwa w Renault Lagunie II będą nam potrzebne:

- mały śrubokręt

- duży śrubokręt

- szmatki

- kawałek sznurka

- przyrząd do rozpinania szybkozłączek (można próbować za pomocą śrubokręta płaskiego)

Zobacz też: Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju Renault Laguna I

Unosimy klapę bagażnika i wyjmujemy półkę, następnie składamy tylne siedzenia i zdejmujemy całą wykładzinę z bagażnika. Pompa paliwa znajduje się pod gumowym wieczkiem, bezpośrednio za kołem zapasowym patrząc od tyłu pojazdu. Po zdjęciu pokrywy odłączamy kostkę elektryczną od pompy.

Kolejny krok to rozpięcie przewodów paliwowych. W Renault Laguna I występowały dwa typy zapięć przewodów. W pierwszym przypadku nie jest potrzebny do tego specjalny przyrząd. Wystarczy lekko rozruszać przewód i można zdjąć go z króćca. Jeśli mamy drugi typ zapięcia to potrzebujemy specjalnego narzędzia do tego typu złączek lub płaskiego śrubokręta. Korzystając ze śrubokręta należy robić to bardzo ostrożnie. Po odpięciu przewodów należy je zabezpieczyć przed wyciekiem paliwa. Najlepiej zrobić to za pomocą szmatek.

Teraz przechodzimy do najtrudniejszego zadania. Musimy odkręcić nakrętkę mocującą pompę do baku. W większości przypadków nakrętka ta jest zapieczona. Ciekawym a zarazem skutecznym rozwiązaniem okazuje się kawałek sznurka i śrubokręt. Robimy dwie pętelki na końcach sznurka i okręcamy go dookoła nakrętki. Przekładamy śrubokręt przez pętelki i zaczynamy odkręcać nakrętkę.

Zobacz też: Wymiana filtrów: kabinowego, filtra paliwa i filtra powietrza w Renault Laguna I

Kiedy uporamy się już z nakrętką, pozostaje nam wyjąć pompę razem z uszczelką. Podczas wykonywania tej czynności należy uważać, żeby nie uszkodzić pływaka odpowiedzialnego za wskazania stanu paliwa.

Nową pompę paliwa montujemy w odwrotnej kolejności. Zwracajmy szczególną uwagę na ułożenie uszczelki pompy. Po zamontowaniu nowej pompy przekręcamy kluczyk na zapłon i czekamy około 20 sekund, po czym uruchamiamy silnik. Jeżeli wszystko wykonaliśmy poprawnie, nie powinno być problemu z jego rozruchem.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Wądrzyk

Ekspert Equity Investments S.A. w dziedzinie kadr i płac

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »