| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Opel Astra F: wymiana pompy paliwa

Opel Astra F: wymiana pompy paliwa

Zanim podejmiemy się wymiany pompy paliwa należy wykonać dokładną kontrolę. W poradniku tym pokażemy jak sprawdzić pompę paliwa i dokonać ewentualnej wymiany w aucie Opel Astra F.

Zanim podejmiemy się wymiany pompy paliwa należy sprawdzić dokładnie czy wymaga wymiany. Przekaźnik pompy paliwa umiejscowiony jest za poszyciem prawego, przedniego słupka, w okolicach nóg pasażera. W samochodach wyprodukowanych od września 1995 roku wyposażonych w silniki 1.8 i 2.0, montowane są dwa osobne przekaźniki w miejsce podwójnego (który był stosowany wcześniej).

Zadaniem przekaźnika jest zasilanie prądem elektrycznej pompy paliwa. Przerywa on zasilanie pompy w momencie kiedy następuje dławienie się silnika. W celu przeprowadzenia kontroli należy wyjąć przekaźnik i mostkować za pomocą przewodu styk 30 – gruby czerwony przewód ze stykiem 87 – czerwono – niebieski przewód. W silnikach 2.0 łączymy styk 30 ze stykiem 87B – przewód czerwono - niebieski.

29.90 zł100 pytań o obowiązek podatkowy VAT - PDF

Pamiętajmy, że podczas wykonywania tych czynności akumulator powinien być bardzo dobrze naładowany. Przystępujemy do przeprowadzenia sprawdzenia zgodnie z określonymi powyżej czynnościami.
Na początku sprawdzamy bezpiecznik w skrzynce bezpieczników, który się znajduje na drugiej pozycji. W silniku 1.8 wyjmujemy przekaźnik i podłączamy woltomierz pomiędzy styk 30 + (gruby czerwony przewód) i pomiędzy styk 87- ( przewód czerwono – niebieski). Na woltomierzu powinna być wartość około 12V.

W jednostkach 2.0 podłączamy woltomierz do styku 30+ (gruby czerwony przewód) i do 87B (przewód czerwono - niebieski). Woltomierz powinien wskazywać wartość około 12V. Jeżeli jest inaczej, należy podłączyć woltomierz pomiędzy styk 30 a ujemny biegun akumulatora. Jeżeli miernik pokaże około 12V, należy sprawdzić ciągłość przewodu ze styku 87 lub 87B w zależności od wersji silnikowej.

Włączamy zapłon i podłączamy woltomierz pomiędzy styk 86 (+) a masę (-). Miernik powinien wskazać 12V. W przeciwnym wypadku należy sprawdzić ciągłość przewodu czarnego w jednostkach 1.8 i cienkiego czerwonego w 2.0. Na końcu mostkujemy styki 20 oraz 87/87B. Jeśli pompa zacznie pracować, to należy wymienić przekaźnik pompy. Jeśli nie ma jakiejkolwiek reakcji to należy sprawdzić ciągłość niebiesko-czerwonego przewodu. Uszkodzone przewody wymieniamy. Jeżeli nie znaleźliśmy żadnych nieprawidłowości to najprawdopodobniej pozostaje nam wymiana pompy paliwa (jeśli test wydajności nie przyniesie efektów).

Zanim zaczniemy wymianę, warto sprawdzić wydajność pompy paliwa. W tym celu odłączamy paliwowy przewód zasilający od zespołu wtryskiwacza i wkładamy koniec przewodu do naczynia o pojemności około 2dm3. Jeśli nasze auto ma układ wielopunktowy, to należy odłączyć przewód zasilający od kolektora wtryskiwaczy. Wyjmujemy przekaźnik pompy paliwa i przechodzimy do testu.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

LIS23
TydzieńPWŚCPSN
44272829303112
453456789
4610111213141516
4717181920212223
4824252627282930

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Business Media Software Solutions

Firma zajmuje się zastosowaniem nowoczesnych technologii w procesie nauczania, komunikacji w biznesie i e-learningu.

Zostań ekspertem Infor.pl »