REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra F: wymiana pompy paliwa

Robert Kuśpiel
Opel Astra F wymiana pompy paliwa.
Opel Astra F wymiana pompy paliwa.

REKLAMA

REKLAMA

Zanim podejmiemy się wymiany pompy paliwa należy wykonać dokładną kontrolę. W poradniku tym pokażemy jak sprawdzić pompę paliwa i dokonać ewentualnej wymiany w aucie Opel Astra F.

Zanim podejmiemy się wymiany pompy paliwa należy sprawdzić dokładnie czy wymaga wymiany. Przekaźnik pompy paliwa umiejscowiony jest za poszyciem prawego, przedniego słupka, w okolicach nóg pasażera. W samochodach wyprodukowanych od września 1995 roku wyposażonych w silniki 1.8 i 2.0, montowane są dwa osobne przekaźniki w miejsce podwójnego (który był stosowany wcześniej).

REKLAMA

REKLAMA

Zadaniem przekaźnika jest zasilanie prądem elektrycznej pompy paliwa. Przerywa on zasilanie pompy w momencie kiedy następuje dławienie się silnika. W celu przeprowadzenia kontroli należy wyjąć przekaźnik i mostkować za pomocą przewodu styk 30 – gruby czerwony przewód ze stykiem 87 – czerwono – niebieski przewód. W silnikach 2.0 łączymy styk 30 ze stykiem 87B – przewód czerwono - niebieski.

Pamiętajmy, że podczas wykonywania tych czynności akumulator powinien być bardzo dobrze naładowany. Przystępujemy do przeprowadzenia sprawdzenia zgodnie z określonymi powyżej czynnościami.
Na początku sprawdzamy bezpiecznik w skrzynce bezpieczników, który się znajduje na drugiej pozycji. W silniku 1.8 wyjmujemy przekaźnik i podłączamy woltomierz pomiędzy styk 30 + (gruby czerwony przewód) i pomiędzy styk 87- ( przewód czerwono – niebieski). Na woltomierzu powinna być wartość około 12V.

REKLAMA

W jednostkach 2.0 podłączamy woltomierz do styku 30+ (gruby czerwony przewód) i do 87B (przewód czerwono - niebieski). Woltomierz powinien wskazywać wartość około 12V. Jeżeli jest inaczej, należy podłączyć woltomierz pomiędzy styk 30 a ujemny biegun akumulatora. Jeżeli miernik pokaże około 12V, należy sprawdzić ciągłość przewodu ze styku 87 lub 87B w zależności od wersji silnikowej.

Włączamy zapłon i podłączamy woltomierz pomiędzy styk 86 (+) a masę (-). Miernik powinien wskazać 12V. W przeciwnym wypadku należy sprawdzić ciągłość przewodu czarnego w jednostkach 1.8 i cienkiego czerwonego w 2.0. Na końcu mostkujemy styki 20 oraz 87/87B. Jeśli pompa zacznie pracować, to należy wymienić przekaźnik pompy. Jeśli nie ma jakiejkolwiek reakcji to należy sprawdzić ciągłość niebiesko-czerwonego przewodu. Uszkodzone przewody wymieniamy. Jeżeli nie znaleźliśmy żadnych nieprawidłowości to najprawdopodobniej pozostaje nam wymiana pompy paliwa (jeśli test wydajności nie przyniesie efektów).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zanim zaczniemy wymianę, warto sprawdzić wydajność pompy paliwa. W tym celu odłączamy paliwowy przewód zasilający od zespołu wtryskiwacza i wkładamy koniec przewodu do naczynia o pojemności około 2dm3. Jeśli nasze auto ma układ wielopunktowy, to należy odłączyć przewód zasilający od kolektora wtryskiwaczy. Wyjmujemy przekaźnik pompy paliwa i przechodzimy do testu.

Mostkujemy w cokole przekaźnika styk 30 – gruby czerwony przewód, razem ze stykiem 87 lub 87B (silnik 2.0). Teraz zostawiamy pracującą pompę na około minutę i sprawdzamy jaki jest wydatek pompy. Wydatek pompy powinien być około 1.4dm3/min. Jeśli jest mniej paliwa to należy wymienić filtr paliwa. Jeśli to nie pomoże, to możemy być pewni, że pompa paliwa musi być wymieniona.

Wymiana pompy paliwa

Jeżeli zamierzamy wymieniać pompę paliwa, należy zostawić w baku jak najmniejszą ilość paliwa. W przeciwnym razie podczas wykonywania tej pracy wycieknie duża ilość paliwa. Na początku należy wybrać odpowiednie miejsce pracy. Powinno być bardzo dobrze wentylowane i z daleka od wszystkich źródeł ognia. Pompa paliwa znajduje się pod tylnym fotelem, bezpośrednio w zbiorniku paliwa.

Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego od akumulatora. Należy zabezpieczyć klemę przed przypadkowym stykiem z trzpieniem akumulatora. Podnosimy siedzisko tylnego fotela i odwijamy dywanik przy widocznym wycięciu. W nadwoziu typu sedan wyjmujemy z podłogi plastikową pokrywę. Teraz wypinamy złącze przewodów przy zbiorniku paliwa. Podczas wykonywania tej czynności, należy zachować szczególną ostrożność. Paliwo może być pod ciśnieniem, zalecamy podłożyć grubą szmatę pod króciec przewodu.

Odkręcamy opaskę zaciskową i odkręcamy śruby mocujące pompę. Wyjmujemy ją i zbieramy ściekające paliwo za pomocą szmatki.

Przechodzimy do montażu. Wkładamy do zbiornika pompę paliwa razem z osłoną gumową, przewodem elastycznym, sitkiem oraz przewodem elektrycznym. Wkręcamy śruby mocujące razem z nowymi podkładkami. Podłączamy przewód paliwowy oraz elektryczny. Podłączamy akumulator i uruchamiamy auto. Kontrolujemy czy nie ma żadnych wycieków i montujemy plastikową klapę ochronną. Zakrywamy miejsce montażu pompy i ustawiamy fotel na swoje miejsce.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA