| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Opel Astra F: wymontowanie pompy cieczy chłodzącej

Opel Astra F: wymontowanie pompy cieczy chłodzącej

Wymiana pompy cieczy chłodzącej jest czasochłonna, jednak bez problemu wykonamy ją we własnym zakresie. W poradniku tym pokażemy jak wymontować i zamontować pompę cieczy chłodzącej w Oplu Astra F.

Dokręcamy pompę cieczy chłodzącej i montujemy przednią osłonę paska rozrządu. Następnie montujemy i naciągamy pasek klinowy zgodnie z opisem, który znajduje się w odrębnym poradniku. W tym momencie możemy napełnić układ chłodzenia. Na początku podłączamy dolny przewód do chłodnicy. W silnikach 1.4 i 1.6 ośmiozaworowych odłączamy przewód elektryczny od czujnika temperatury i wykręcamy czujnik, który znajduje się przy kolektorze dolotowym. Wlewamy płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego do momentu, aż zacznie wypływać przez otwór po wykręconym czujniku. Wkręcamy go ponownie i podłączamy przewód elektryczny.

W silnikach szesnastozaworowych wykręcamy śrubę z łbem walcowym w obudowie termostatu. Wlewamy ciecz do zbiornika wyrównawczego, aż zacznie wypływać przez otwór po wykręconej śrubie. Teraz wkręcamy śrubę stosując masę uszczelniającą. Wlewamy ciecz chłodzącą do zbiorniczka do oznaczenia KALT. W silnikach ośmiozaworowych 1.7, 1.8, 2.0 układ chłodzący odpowietrza się samoczynnie podczas nagrzewania silnika.

W jednostkach 1.7 TD jest kilka różnic, o których warto wiedzieć. Tutaj należy odkręcić śruby mocujące koło pasowe pompy cieczy chłodzącej i zdjąć je. Za pomocą wygiętego klucza oczkowego przytrzymujemy centralną śrubę wału korbowego, a następnie odkręcamy śruby mocujące koło pasowe na wale korbowym. Odkręcamy pompę cieczy chłodzącej i wyjmujemy z kadłuba razem z prowadnicą cieczy chłodzącej.

Zobacz też: Jak sprawdzić termostat układu chłodzenia?

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Wkładamy do kanału prowadnicę cieczy chłodzącej i wsuwamy w kadłub pompę cieczy chłodzącej razem z nową uszczelką i przykręcamy ją momentem 20Nm. Dokręcamy koło pasowe do wału korbowego momentem 20Nm. Na końcu zakładamy koło pasowe pompy cieczy chłodzącej i dokręcamy momentem 10Nm.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

TAXWISE Michał Zdyb

TAXWISE Michał Zdyb jest nowoczesną kancelarią doradztwa podatkowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »