| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Opel Astra F: wymontowanie pompy cieczy chłodzącej

Opel Astra F: wymontowanie pompy cieczy chłodzącej

Wymiana pompy cieczy chłodzącej jest czasochłonna, jednak bez problemu wykonamy ją we własnym zakresie. W poradniku tym pokażemy jak wymontować i zamontować pompę cieczy chłodzącej w Oplu Astra F.

Dokręcamy pompę cieczy chłodzącej i montujemy przednią osłonę paska rozrządu. Następnie montujemy i naciągamy pasek klinowy zgodnie z opisem, który znajduje się w odrębnym poradniku. W tym momencie możemy napełnić układ chłodzenia. Na początku podłączamy dolny przewód do chłodnicy. W silnikach 1.4 i 1.6 ośmiozaworowych odłączamy przewód elektryczny od czujnika temperatury i wykręcamy czujnik, który znajduje się przy kolektorze dolotowym. Wlewamy płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego do momentu, aż zacznie wypływać przez otwór po wykręconym czujniku. Wkręcamy go ponownie i podłączamy przewód elektryczny.

W silnikach szesnastozaworowych wykręcamy śrubę z łbem walcowym w obudowie termostatu. Wlewamy ciecz do zbiornika wyrównawczego, aż zacznie wypływać przez otwór po wykręconej śrubie. Teraz wkręcamy śrubę stosując masę uszczelniającą. Wlewamy ciecz chłodzącą do zbiorniczka do oznaczenia KALT. W silnikach ośmiozaworowych 1.7, 1.8, 2.0 układ chłodzący odpowietrza się samoczynnie podczas nagrzewania silnika.

W jednostkach 1.7 TD jest kilka różnic, o których warto wiedzieć. Tutaj należy odkręcić śruby mocujące koło pasowe pompy cieczy chłodzącej i zdjąć je. Za pomocą wygiętego klucza oczkowego przytrzymujemy centralną śrubę wału korbowego, a następnie odkręcamy śruby mocujące koło pasowe na wale korbowym. Odkręcamy pompę cieczy chłodzącej i wyjmujemy z kadłuba razem z prowadnicą cieczy chłodzącej.

Zobacz też: Jak sprawdzić termostat układu chłodzenia?

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Wkładamy do kanału prowadnicę cieczy chłodzącej i wsuwamy w kadłub pompę cieczy chłodzącej razem z nową uszczelką i przykręcamy ją momentem 20Nm. Dokręcamy koło pasowe do wału korbowego momentem 20Nm. Na końcu zakładamy koło pasowe pompy cieczy chłodzącej i dokręcamy momentem 10Nm.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Ostrowski

Analityk rynku produktów bankowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »