| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Skoda Octavia I: demontaż skrzyni biegów

Skoda Octavia I: demontaż skrzyni biegów

Demontaż skrzyni biegów może zostać przeprowadzony jeśli mamy odpowiednie zaplecze warsztatowe. W poradniku tym pokażemy jak wymontować skrzynię biegów w samochodzie Skoda Octavia I.

Kontrolujemy czy w kadłubie silnika znajdują się tulejki pasowane do ustalania położenia silnika i skrzyni biegów. Jeżeli zachodzi taka potrzeba to montujemy nowe. Bezpośrednio przed włożeniem skrzyni biegów dociskamy dźwignię wyłączającą sprzęgło do obudowy skrzyni i blokujemy za pomocą śruby. Po zamontowaniu, należy pamiętać o wykręceniu tej śruby.

Podnosimy skrzynię biegów i wkładamy wałek sprzęgłowy w sprzęgło. Jeśli wałek nie wchodzi w tarczę sprzęgła to należy obrócić odpowiednio od tyłu kołnierz półosi. Opuszczamy delikatnie podnośnik i odstawiamy go na bok. Wkręcamy dolne śruby mocujące skrzynię biegów i przystępujemy do montażu rozrusznika. Instalujemy go na swoje miejsce i dokręcamy śruby mocujące do skrzyni biegów.

Następnie dokręcamy przewód układu wspomagania. Podpinamy przewody elektryczne do zacisków. W silnikach Diesla montujemy wspornik akumulatora i zaczynamy instalować akumulator. Wykonujemy to w odwrotnej kolejności do demontażu. Pamiętajmy o poprawnym osadzeniu. Akumulator jest poprawnie zamontowany jeśli środkowe wycięcie w podstawie znajduje się bezpośrednio nad gwintowanym otworem we wsporniku akumulatora.

Teraz dokręcamy śruby łączące silnik i skrzynię biegów. Wykręcamy z obudowy skrzyni biegów śrubę blokującą dźwignie wyłączającą sprzęgło (została wkręcona bezpośrednio przed montażem). Dokręcamy lewy wspornik do skrzyni biegów i ustawiamy silnik w jego nominalnej pozycji. Przykręcamy ręcznie podpory silnika za pomocą nowych śrub i wyjmujemy podnośnik spod silnika.

Chwytamy za silnik i zaczynamy poruszać nim na boki. Czynność ta pozwoli na odpowiednie ułożenie na podporach. Dokręcamy śruby przy podporach i przystępujemy do zamocowania półosi.

Najpierw czyścimy dokładnie szczotką drucianą wielowypusty i gwinty półosi oraz piasty koła. Nie powinno być żadnych zanieczyszczeń ani śladów korozji. Nawilżamy wielowypusty olejem silnikowym i wsuwamy jak najdalej przegub zewnętrzny w wielowypust piasty koła. Przykręcamy przegub do wahacza zwracając uwagę na pokrycie się ze znakami.

Osadzamy przegub wewnętrzny półosi i wkręcamy śruby. W samochodach z automatyczną skrzynią biegów należy przykręcić nowe śruby podpory skrzyni biegów do belki silnika i dokręcamy wstępnie nakrętkę półosi. Wkręcamy ją całkowicie w momencie kiedy samochód będzie stał na kołach.

Dokręcamy wspornik linki do skrzyni biegów oraz przykręcamy samą linkę do dźwigni przy przekładni. Instalujemy linkę wybieraka biegów i dokręcamy ciężarek wyrównoważający do dźwigni na skrzyni biegów. Smarujemy końcówkę popychacza siłownika sterującego sprzęgłem oraz montujemy sam siłownik. Teraz montujemy przednią rurę razem z katalizatorem jeśli demontowaliśmy te elementy.

Następnie dokręcamy do obudowy skrzyni biegów wspornik przewodu układu wspomagania i sprawdzamy poziom oleju w skrzyni biegów. Montujemy dolną osłonę silnika oraz instalujemy obudowę filtru powietrza. Podłączamy przewód masowy i sprawdzamy czy wszystkie elementy zostały dobrze zamocowane i dokręcone. Opuszczamy samochód i przykręcamy do końca nakrętki półosi.

Udajemy się na jazdę próbną i staramy się jechać na każdym biegu. Jeżeli wszystkie czynności wykonaliśmy poprawnie nie powinno być żadnych problemów.

Jak widać wymiana jest czasochłonna jednak możliwa do wykonania we własnym zakresie. Koszt takiej usługi to wydatek około 600 złotych. Wszystko uzależnione jest od warsztatu i lokalizacji.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Beata Świętochowska-Lewczuk

Młodszy Specjalista ds. Personalnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »