| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Skoda Octavia I: demontaż skrzyni biegów

Skoda Octavia I: demontaż skrzyni biegów

Demontaż skrzyni biegów może zostać przeprowadzony jeśli mamy odpowiednie zaplecze warsztatowe. W poradniku tym pokażemy jak wymontować skrzynię biegów w samochodzie Skoda Octavia I.

Odkręcamy śruby przegubu wahacza i wyjmujemy półoś z piasty koła. Najczęściej udaje się wyjąć ręcznie. W przypadku dużych problemów pozostaje nam ściągacz. Nie należy pozwolić by swobodnie wisiała. Zbyt duży wygięcie może doprowadzić do uszkodzenia przegubu wewnętrznego. W samochodach z manualną skrzynią biegów odchylamy na zewnątrz kolumnę zawieszenia i wyjmujemy ze zwrotnicy półoś.

W modelach wyposażonych w automatyczną przekładnię odkręcamy śruby podpory skrzyni biegów. Wsuwamy łyżkę monterską (do opon) pomiędzy belkę zespołu napędowego a kadłub silnika. Podważamy go do przodu i jednocześnie wyjmujemy półoś razem z przegubem.

Następnie ustawiamy układ kierowniczy w skrajnym lewym położeniu i podwieszamy półoś za pomocą drutu. Staramy się ustawić ją w taki sposób, żeby była najwyżej jak to tylko możliwe. Teraz musimy rozłączyć układ wydechowy pomiędzy katalizatorem a tłumikiem środkowym. W razie problemów z demontażem należy polać miejsca łączeń za pomocą odrdzewiacza. Jeśli nie będzie żadnego efektu to operację tą powtarzamy.

W silniku Diesla odkręcamy od belki zespołu napędowego wspornik rury wydechowej. Następnie wykręcamy na dole podporę pomiędzy nadwoziem a zespołem napędowym. Przy skrzyni biegów odkręcamy wspornik podpory. W celu całkowitego wyjęcia śrub mocujących należy opuścić silnik tak, żeby był swobodny dostęp od strony lewego nadkola. Należy uważać, żeby podczas opuszczania nie uszkodzić żadnych przewodów.

Przechodzimy do oddzielenia skrzyni biegów od silnika. Na początku należy docisnąć silnik do przodu. Najlepiej zrobić to za pomocą podnośnika samochodowego. Jeśli mamy uniesione auto do góry to musimy zastosować odpowiedni wózek. Teraz podnosimy delikatnie skrzynię biegów. Tutaj również stosujemy taki sam podnośnik. Pamiętajmy o podłożeniu drewnianych podkładek pomiędzy skrzynię a podnośnik.

Odkręcamy dolne śruby łączące silnik ze skrzynią biegów. Następnie wypychamy przekładnię z tulejek pasowanych i ostrożnie wysuwamy spod samochodu. Najlepiej poprosić o pomoc drugą osobę. Podczas wykonywania tej czynności należy uważać, żeby nie uszkodzić przewodów wspomagania kierowniczego.

Przechodzimy do montażu. W przypadku kiedy montujemy drugą skrzynię biegów należy przełożyć czujnik prędkościomierza, dźwignię zmiany biegów i dźwignię kątową. Pierwszy krok to dokładne oczyszczenie wielowypustu wałka sprzęgłowego. Następnie nanosimy na niego cienką warstwę smaru bazującego na dwusiarczku Molibdenu. Tarcza sprzęgłowa powinna się przesuwać na wałku sprzęgłowym bez najmniejszych oporów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Wądrzyk

Ekspert Equity Investments S.A. w dziedzinie kadr i płac

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »