| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Volkswagen Polo III: demontaż skrzyni biegów

Volkswagen Polo III: demontaż skrzyni biegów

Demontaż skrzyni biegów nie jest łatwą pracą. W poradniku tym pokażemy jak samemu zdemontować i zamontować skrzynię biegów w Volkswagenie Polo III.

Warsztaty każą sobie słono płacić za demontaż skrzyni biegów. Jeżeli dobrze poszukamy to za cenę wymiany można znaleźć przyzwoitą skrzynię biegów. Tutaj musimy liczyć na używane egzemplarze. Dla nas najważniejszą informacją przed podjęciem jakichkolwiek działań jest fakt, że nie ma konieczności wymontowania silnika. Zazwyczaj są dwa powody wymontowania skrzyni biegów. W celu wymiany sprzęgła lub naprawy.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana termostatu

W poradniku tym przedstawimy wymianę w silniku benzynowym i wysokoprężnym. Praktycznie wymiana przebiega identycznie jednak ma kilka punktów, które się różnią. Wszystkie różnice zostaną przedstawione.

Pierwszy krok to zapewnienie sobie odpowiedniego miejsca pracy. Trzeba zapomnieć o pracy przy pomocy podnośnika i podstawek. Tutaj bezwzględnie musi być platforma warsztatowa lub w ostateczności kanał. Jeżeli zorganizowaliśmy sobie odpowiednie miejsce to odłączamy przewód masowy od akumulatora. Następnie wciskamy kilka razy pedał sprzęgła aż do wyczuwalnego oporu.

Wyjmujemy linkę sprzęgła z uchwytu dźwigni wyłączającej. Jednocześnie pociągamy za osłonę linki w kierunku jazdy. Dociskamy mechanizm regulacyjny do przegrody czołowej i zsuwamy na odcinku mieszka ochronnego. Teraz wyjmujemy linkę sprzęgła z uchwytu na skrzyni biegów. Wyjmujemy złącze czujnika prędkościomierza i odkręcamy przewód masy. Następnie wykręcamy górne śruby łączące silnik ze skrzynią biegów.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana świec zapłonowych

Jeśli jest zamontowana dolna osłona to należy ją zdemontować. Odpinamy złącze od świateł cofania i wypinamy wspornik złącz wtykowych. Znajduje się on na uchwycie na skrzyni biegów. Obracamy kierownicą w lewo i odłączamy półosie od wałów z kołnierzami. W przypadku lewej półosi należy ją podwiesić najwyżej jak to tylko możliwe. Demontujemy palec wybieraka, zamocowany jest na jednej śrubie.

Teraz, przy skrzyni biegów odpinamy linkę, która znajduje się pomiędzy dźwignią zmiany biegów a samą przekładnią. Demontujemy osłonę koła zamachowego i wyjmujemy poduszkę skrzyni biegów. W tym celu należy wykręcić 3 śruby, jedną nakrętkę i na końcu odkręcić jeszcze jedną (najdłuższą) śrubę. Odkręcamy podporę króćca dolotowego i przechodzimy do wymontowania rozrusznika.

Najpierw zdejmujemy czarną, plastikową osłonę po czym odłączamy złącze wtykowe od włącznika elektromagnetycznego. Wciskamy przy złączu zabezpieczenie z drutu i odłączamy zacisk 50 wyłącznika zapłonu. Następnie odkręcamy przewód łączący akumulator z rozrusznikiem, jest on przykręcony do zacisku 30. Na końcu pozostaje nam odkręcić śruby mocujące rozrusznik i możemy swobodnie go wyjąć.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Tyniec

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »