| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Opel Vectra A: wymiana półosi napędowej

Opel Vectra A: wymiana półosi napędowej

Przy wymianie przegubu lub innych naprawach, demontaż przegubu jest konieczny. W poradniku tym pokażemy jak zdemontować półoś w Oplu Vectra A.

Na początku należy sobie zapewnić odpowiednie warunki pracy. W przypadku półosi napędowej można wykorzystać platformę warsztatową, kanał jak i tradycyjny lewarek z podstawkami. Pierwszy krok to wrzucenie dowolnego biegu, zaciągnięcie hamulca ręcznego i zdjęcie zawleczki zabezpieczającej nakrętkę na czopie półosi po czym luzujemy ją. Ważne, żeby samochód stał na kołach.

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana przednich amortyzatorów i sprężyn

Następnie luzujemy śruby kół przednich i podnosimy samochód na podstawkach. Odkręcamy do końca śruby mocujące i zdejmujemy koło. Teraz wyjmujemy zawleczkę z nakrętki koronowej przegubu wahacza i odkręcamy ją. Musimy odłączyć przegub wahacza od zwrotnicy. W warsztatach stosowany jest do tego specjalny ściągacz. My możemy skorzystać z młotka i delikatnie wybić przegub. Ewentualnie pozostaje nam łyżka metalowa od montażu kół.

Teraz wyjmujemy półoś ze skrzyni biegów. Po wykonaniu tej czynności z otworów zacznie wypływać olej. W tym celu należy je jak najszybciej zaślepić. Najlepiej dorobić sobie odpowiednią zaślepkę. W warsztatach do wyjęcia półosi są stosowane specjalne narzędzia. Na ogół nie ma problemów z wyjęciem półosi. Jeśli zdarza się taka sytuacja, że będzie to niemożliwe to polecamy użyć płaskiego przecinaka.

Po wyjęciu półosi podwiązujemy ją za pomocą drutu a następnie wyjmujemy półoś z piasty. W przypadku poważnych problemów będzie konieczność zastosowania ściągacza do piast. Pamiętajmy, że po wyjęciu półosi z piasty nie można pod żadnym względem obciążać koła lub przetaczać samochodu. Jeśli już musimy przemieścić samochód to należy włożyć czop półosi i wkręcić nakrętkę koronową.

Przechodzimy do montażu. Jeżeli montujemy nową półoś należy uważać, żeby nie uszkodzić jej zanim będzie zamontowana w samochodzie. Co najważniejsze nie może ona leżeć przez dłuższy czas na gumowych osłonach.

Zobacz też: Opel Vectra A: demontaż chłodnicy

Najpierw czyścimy dokładnie miejsca styku przegubu z łożyskiem koła. Smarujemy olejem przekładniowym wielowypust czopa i wkładamy czop półosi w wielowypust piasty. Następnie wkręcamy na czop nową nakrętkę koronową wraz z nową podkładką.

Teraz smarujemy olejem miejsce osadzenia półosi w skrzynce przekładniowej. Wkładamy na czop półosi (od strony skrzyni biegów) nowy pierścień osadczy. Nie należy go zbyt mocno rozciągać, może dojść do uszkodzenia. Wciskamy półoś w obudowę skrzyni biegów i za pomocą śrubokręta wciskamy pierścień osadczy do momentu aż znajdzie się na swoim miejscu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

AkademiaGier.com

ekspert z zakresu HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »