| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Opel Vectra A: demontaż manualnej skrzyni biegów

Opel Vectra A: demontaż manualnej skrzyni biegów

Konieczność demontażu skrzyni biegów nie musi wiązać się z wizytą w warsztacie. W poradniku tym pokażemy jak wyjąć manualną skrzynię biegów w Oplu Vectra A.

Naprawa skrzyni biegów wymaga pewnego doświadczenia. Praktycznie operacja to jest niemożliwa do wykonania w warunkach garażowych. Przede wszystkim na naprawach skrzyń biegów należy się znać. Kupno używanej może wynieść nas znacznie taniej niż naprawa obecnej. Do wymontowania samej skrzyni nie należy demontować silnika. Zanim zaczniemy jakiekolwiek pracę warto zapewnić sobie odpowiednie zaplecze narzędzi.

Zobacz też: Opel Vectra A: demontaż zamka drzwi

Całą pracę najlepiej wykonywać z wykorzystaniem kanału lub podnośnika warsztatowego. Sam lewarek i podstawki to zbyt duże ryzyko. Nie polecamy tradycyjnego lewarka w tym przypadku. Na początku należy odłączyć przewód masowy od akumulatora. Następnie luzujemy śrubę obejmy znajdującej się na drążku odpowiedzialnym za sterowanie zmianą biegów. Teraz musimy rozpiąć sterowanie skrzynią biegów.

W tym celu ustawiamy dźwignię na 4 lub 2 bieg. Wyjmujemy za pomocą śrubokręta klamrę zabezpieczającą na końcówce gwintowanej linki sprzęgła. Bierzemy łyżkę metalową do montażu opon i odciągały dźwignię wyłączania sprzęgła i odłączamy linkę od sprzęgła. Następnie odłączamy przewody elektryczne od wyłącznika świateł cofania. Kolejny krok to odłączenie linki prędkościomierza.

W tym celu musimy wykręcić ze skrzyni biegów nakrętkę kołpakową i wyjąć linkę. W modelach z układem wtryskowym Motronic występuje czujnik drogomierza. W tych autach należy oddzielić połączenie wtykowe. Teraz odkręcamy trzy śruby (na górze), które łączą skrzynię biegów z silnikiem. Następnie należy zamocować belkę pomiędzy dwoma błotnikami (rynienkami błotników). Podpinamy ją do uch silnika za pomocą łańcuchów i odpowiednio naciągamy je.

Zobacz też: Opel Vectra A: wymiana termostatu

W przypadku braku takiej belki możemy posłużyć się odpowiedniej grubości rurą, która będzie bezpośrednio nad silnikiem. W miejscu oparcia (rynienki błotnika) należy podłożyć dwa drewniane klocki. Łańcuchy można zastąpić linkami. Pamiętajmy, żeby nie opierać rury na błotnikach. Doprowadzi to do ich uszkodzenia, pod względem blacharskim i lakierniczym.

Teraz luzujemy śruby koła i unosimy samochód. Jeśli korzystamy z kanału to unosimy auto i podpieramy je na „kobyłkach”. Zdejmujemy przednie koła a następnie demontujemy przednią rurę wylotową. Kolejny krok to zdemontowanie sanek. Odkręcamy od zwrotnic przeguby kulowe wahaczy i odkręcamy tylną podporę skrzyni biegów. Teraz podstawiamy odpowiednio duże zabezpieczenie pod ramę i odkręcamy śruby mocujące. Mocowania te są bardzo solidne więc należy użyć bardzo dużo siły w celu wykręcenia.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Zając

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »