| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Opel Vectra A: demontaż manualnej skrzyni biegów

Opel Vectra A: demontaż manualnej skrzyni biegów

Konieczność demontażu skrzyni biegów nie musi wiązać się z wizytą w warsztacie. W poradniku tym pokażemy jak wyjąć manualną skrzynię biegów w Oplu Vectra A.

Kolejny krok to demontaż półosi napędowych. Dokładny opis znajduje się w oddzielnym poradniku. Po wyjęciu ich zacznie wypływać olej ze skrzyni biegów. Chcąc tego uniknąć należy zatkać otwory po wyjętych półosiach. Same półosie podwieszamy do podwozia za pomocą drutów. Podczas montażu pamiętajmy o użyciu nowych pierścieni uszczelniających półosi.

Teraz odkręcamy wspornik zawieszenia przedniego lewego przy silniku. Następnie wykręcamy przewód masy od pokrywy skrzyni biegów. W tym momencie opuszczamy samochód i opuszczamy silnik na około 5 – 7 centymetrów. Dźwignia przełączania sprzęgła będzie poniżej podłużnicy. Teraz ponownie unosimy samochód i wyjmujemy wałek sprzęgłowy z tarczy sprzęgła i wałka głównego.

Zobacz też: Wymiana oleju w skrzyni biegów

Podpieramy skrzynię biegów za pomocą specjalnego podnośnika lub metalowej ramy podtrzymującej. Odkręcamy od skrzyni biegów blaszaną osłonę oraz wykręcamy śruby łączące skrzynię biegów z silnikiem. W tym momencie pozostaje nam odciągnąć skrzynię od silnika i wyjąć ją do dołu.

Do demontażu skrzyni przyda nam się pomoc drugiej osoby. Należy robić to bardzo ostrożnie. Pod żadnym pozorem nie wolno jej opierać na czopie wałka sprzęgłowego, na przegubie drążka zmiany biegów, na dźwigni wyłączania sprzęgła, napędzie prędkościomierza czy na wyłączniku świateł cofania.

Przechodzimy do montażu. Pierwszy krok to sprawdzenie stanu sprzęgła. Przede wszystkim kontrolujemy czy tarcza dociskowa nie jest porysowana lub popękana z przegrzania. Jeżeli sprzęgło ma uszkodzone lub luźne nity to należy je wymienić. Oczywiście nie ma konieczności zakupu nowego. Istnieją firmy trudniące się regeneracją sprzęgieł. Oddanie tarczy sprzęgła do „nabicia” wychodzi znacznie taniej niż zakup nowej.

Teraz z pomocą drugiej osoby podnosimy skrzynię biegów i przykładamy ją do silnika. Wkręcamy delikatnie wszystkie śruby mocujące a na koniec dokręcamy je momentem 75Nm. Następnie montujemy osłonę sprzęgła i montujemy je. Instalujemy sprzęgło i wciskamy wałek sprzęgłowy. Przykręcamy przewód masy do skrzyni biegów. W silniku C20XE należy zwrócić szczególną uwagę, żeby nie przetrzeć przewodu o element pokrywy przedziału silnika. Jest on z bardzo twardego plastiku.

Montujemy do skrzyni biegów wspornik lewego przedniego zawieszenia silnika i dokręcamy poduszkę skrzyni jednocześnie wyrównując ustawienie skrzyni biegów. Kolejny krok to zamontowanie półosi napędowych. Odpowiedni opis znajduje się w oddzielnym poradniku. Następnie montujemy sanki wraz z zawieszeniem przednim. Instalujemy drążek zmiany biegów na sworzeń dźwigni pośredniej. Nie należy regulować dźwigni, zrobimy to na samym końcu.

Zobacz też: Opel Vectra A: demontaż miski olejowej

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Igor Klimkowski

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »