| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Opel Vectra A: wymiana pompy paliwa

Opel Vectra A: wymiana pompy paliwa

Wymiana pompy paliwa nie jest skomplikowana. W poradniku tym pokażemy jak wymienić pompę paliwa w układzie wtrysku benzyny Motronic i Multec w Oplu Vectra A.

Uszkodzona pompa paliwa może skutecznie unieruchomić nasze auto. Jak się okazuje, wymiana nie jest trudna i bez problemu sobie z nią poradzimy. Zaczynamy od układu Motronic ML4.1, M2.5, M2.7. na początku należy zlokalizować pompę paliwa. Znajduje się ona pod podłogą obok zbiornika paliwa. Przed rozpoczęciem wymiany należy zapewnić sobie odpowiednie warunki pracy. Pomieszczenie musi być dostatecznie wentylowane. Wymogiem koniecznym jest brak jakiegokolwiek źródła ognia. Opary benzyny są trujące i łatwopalne.

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana pompy paliwa w silniku benzynowym

Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego od akumulatora. Następnie podnosimy samochód lub wjeżdżamy nim na kanał. W ostateczności można skorzystać z tradycyjnego lewarka z podstawkami. Taki zestaw ustawiamy pod tylną część samochodu. Niezależnie od wybranego rozwiązania zachowujemy szczególną ostrożność. Teraz oznaczamy dokładnie wszystkie przewody elektryczne przy pompie. W ten sposób unikniemy pomyłki podczas montażu.

Do dalszej pracy będą nam potrzebne specjalne zaciski na elastyczne wężyki. Można zastosować praktycznie wszystko co zapobiegnie wyciekom paliwa. Zakładamy zaciski na przewód zasilający i powrotny. Zdejmujemy obydwa przewody i wycieramy wyciekające paliwo za pomocą szmatki. Następnie odkręcamy opaski zaciskowe i zdejmujemy przewody paliwowe z pompy. Pozostaje nam wykręcić śruby mocujące i zdemontować pompę paliwa z samochodu.

ML4.1 (C20E), M2.5 (C20XE) M2.7 (C20LET)

Przechodzimy do montażu. Na początku montujemy nową pompę paliwa i delikatnie ją przykręcamy. Należy zwrócić szczególną uwagę na gumową osłonę. Powinna ona sięgać aż do osadzenia na korpusie. Teraz podłączamy przewody paliwowe w taki sam sposób jak były zamocowane na starej pompie. Zdejmujemy zaciski i podpinamy przewody elektryczne w odpowiedniej kolejności.

Zobacz też: Opel Astra H/Zafira B: wymiana pompy paliwa

Następnie podłączamy przewód masy do akumulatora i przekręcamy kluczyk na zapłon. Czekamy aż zagasną wszystkie kontrolki i uruchamiamy silnika. Kontrolujemy dokładnie wszystkie połączenia czy nie ma wycieków paliwa. Jeśli nie stwierdzamy nieprawidłowości to opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną.

Przechodzimy do układu Multec i Motronic M1.5. Zasady pracy i bezpieczeństwa pozostają bez zmian. Wymagane jest wentylowane pomieszczenie pozbawione źródeł ognia. W tych układach pompa paliwa znajduje się pod tylnym fotelem, w zbiorniku paliwa. Najlepszym rozwiązaniem będzie opróżnienie baku tak, żeby była jak najmniejsza ilość paliwa. Jeżeli nosimy się z zamiarem wymiany pompy wystarczy nie tankować. Początek jest taki sam jak w poprzednich układach – odłączamy przewód masowy od akumulatora. Teraz podnosimy siedzisko tylnego fotela i odwijamy dywanik przy widocznym wycięciu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Wróbel

doradca, interim manager PM Doradztwo Gospodarcze Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »