| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Ford Focus MK2 i C-MAX: demontaż półosi napędowej

Ford Focus MK2 i C-MAX: demontaż półosi napędowej

Uszkodzona półoś wymaga natychmiastowej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak zdemontować półoś napędową w samochodzie Ford Focus MK2 i C-MAX.

Na początku należy przybliżyć temat samych półosi napędowych. Dzięki temu dowiemy się jak rozpoznać uszkodzoną półoś. Warto również wspomnieć o technice jazdy. Trwałość półosi zależy w głównej mierze od techniki jazdy. Kategorycznie należy unikać gwałtownego ruszania przy maksymalnie skręconych kołach oraz ruszania z piskiem opon. Uszkodzenia półosi napędowej są o tyle trudne do zlokalizowania, że pojawiają się i znikają.

Jeżeli chcemy się upewnić co do usterki to zalecamy wykonać jazdę próbną. Podczas takiego testu najlepiej wyłączyć radio, będziemy dokładnie słyszeć wszystkie dźwięki wydawane przez półoś napędową. Jeżeli słyszymy cykliczne uderzenia lub specyficzne klikanie podczas przyspieszania i hamowania silnikiem to najprawdopodobniej mamy uszkodzony zewnętrzny przegub półosi (od strony koła). Dźwięki te mogą się zmieniać w zależności od skrętu kół.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana zwrotnicy

Jazda z takim przegubem jest pewnego rodzaju ryzykiem. Jeżeli przegub rozpadnie się całkowicie to unieruchomi nasz samochód. W takim wypadku jesteśmy zmuszeni odholować nasze auto. Kolejny objaw występuje podczas jazdy na łuku. Jeśli wyczuwamy, że podczas tego manewru kierownica zaczyna mocno odbijać to znak, że może być również uszkodzony przegub zewnętrzny.

Pamiętajmy, że odgłos klikania, który objawia się podczas ruszania z maksymalnie skręconymi kołami może również oznaczać usterkę półosi. Objawy te są praktycznie identyczne w przypadku uszkodzenia łożysk kół.

Jeżeli zlokalizowaliśmy usterkę to przechodzimy do wymontowania półosi napędowej. Firma Ford przewidziała „żywotność” przegubów na około 240 000 kilometrów. Oczywiście ten dystans nie uwzględnia takich obciążeń jak ruszanie z piskiem opon czy na skręconych kołach.

Zobacz też: Ford Focus MK2 i C-MAX: wymiana amortyzatorów

Do wykonania tej pracy będzie nam potrzebny podnośnik z podstawkami lub platforma warsztatowa. W obydwu przypadkach zalecamy zachować szczególną ostrożność. Prze uniesieniem przodu lub całego auta (platforma) należy poluzować nakrętki koła oraz śrubę znajdującą się na czopie półosi napędowej. Znajduje się ona po środku piasty. Do tego zadania będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Powinna ona trzymać wciśnięty pedał hamulca podczas wykręcania śruby czopa półosi.

Kiedy poluzujemy nakrętki koła i śrubę półosi to unosimy samochód. Używając tradycyjnego lewarka należy pamiętać o podłożeniu podstawek. Demontaż zaczynamy od prawej strony. W przypadku kiedy przy wahaczu mamy zamontowany wspornik poziomowania świateł drogowych to należy go zdemontować. Zamocowany jest za pomocą jednej śruby. Kolejne czynności są identyczne dla obydwu stron.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Trwałość półosi zależy w głównej mierze od techniki jazdy fot. moto.wieszjak.pl
Trwałość półosi zależy w głównej mierze od techniki jazdy fot. moto.wieszjak.pl

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Najda Consulting

Realizacja projektów inwestycyjnych dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »