| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: demontaż pompy paliwa

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: demontaż pompy paliwa

Uszkodzona pompa paliwa w Volkswagenie Polo IV, czy Seacie Ibiza III wpływa na pracę silnika. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać wymiany pompy paliwa w Seacie Ibiza III i Volkswagenie Polo IV.

Wymiana pompy nie jest skomplikowana. W przypadku awarii pompymamy kilka wyjść, żeby usprawnić nasz samochód. Możemy zdecydować się na nowy egzemplarz, oddać uszkodzoną pompę paliwa do regeneracji lub kupić używaną. To, na którą opcję się zdecydujemy zależy od tego jaka będzie cena końcowa dla poszczególnych wariantów. Na początku kilka słów wprowadzenia odnośnie samej pompy paliwa.

Zobacz też: Seat Ibiza III: wymiana żarówek

Pompa paliwa znajduje się ona w baku razem z czujnikiem poziomu paliwa. Czujnik składa się z pływaka oraz potencjometru. W silnikach benzynowych, które wyposażone są w bezpośredni wtrysk taki regulator znajduje się w pompie paliwa. Praktycznie jest on integralnym elementem, którego się nie oddziela od reszty.

Operację wymiany pompy paliwa przeprowadzamy w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Nie dopuszczalne jest wykonywanie tej pracy przy źródle ognia. Zanim przystąpimy do pracy musimy zużyć paliwo, które znajduje się w baku lub je spuścić. W zbiorniku paliwa nie może pozostać więcej cieczy niż 1/4 objętości baku. Następnie należy odłączyć ujemną klemę akumulatora.

Demontaż pompy paliwa zaczynamy od odchylenia tylnego siedzenia. W ten oto sposób mamy dostęp do miejsca gdzie zamontowana jest pompa paliwa. Zakryta jest pokrywą, którą podważamy za pomocą śrubokręta i wyjmujemy. W bezpośrednim wtrysku benzyny schodzi ona razem ze sterownikiem pompy. Teraz odpinamy złącza elektryczne od czujnika poziomu i pompy paliwa. Możemy to zrobić wykorzystując mały, płaski śrubokręt,

Kolejnym krokiem będzie demontaż przewodów paliwa. Najlepiej robić to przez szmatkę wtedy unikniemy niekontrolowanego wycieku. Pamiętajmy, że jest tam pewne ciśnienie. Odpinamy przewód doprowadzający i powrotny. Wystarczy ścisnąć zatrzaski złączy. Blokujemy wyloty ściskami lub zaklejamy. Można poszukać również korka, który będzie idealnie pasował na króćce przewodu.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana świec żarowych

Przechodzimy do odkręcenia pompy. Jest ona dokręcona specjalną nakrętką. Serwisy stosują specjalny klucz, my posłużymy się kawałkiem drewna i młotkiem. Delikatnie uderzamy w nią tak, żeby można było ją odkręcić. Wyjmujemy całą pompę razem z czujnikiem. Wylewamy paliwo do zbiornika lub do pustego pojemnika. Jeżeli uszczelka jest uszkodzona to wymieniamy ja na nową. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Beata Mosór

Zastępca Dyrektora ds. Marketingu i PR w NetArt

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »