| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Naprawa > Napęd > Fiat Stilo JTD - wymiana lewej poduszki silnika

Fiat Stilo JTD - wymiana lewej poduszki silnika


Użytkownikom Fiata Stilo z silnikiem Diesla często doskwierają drgania jednostki napędowej, które przenoszą się na nadwozie. Aby znacznie zmniejszyć ich natężenie, warto wymienić poduszkę silnika od strony skrzyni biegów na część nowego typu, o lepszym tłumieniu drgań.

Nowsza wersja poduszki o numerze fabrycznym 51711216 przeznaczona jest dla silnika JTD o mocy 115KM i posiada nieco zmienioną konstrukcję, ale jest dostosowania do zamontowania w miejsce starej części. Aby móc wykonać naprawę, należy się zaopatrzyć w kobyłkę do podstawienia pod silnik, podnośnik oraz klucze nasadowe o średnicach 13, 15, 18 oraz 19 milimetrów.

Po otwarciu maski Fiata Stilo, należy zacząć od demontażu plastikowych osłon silnika oraz akumulatora. Następnie odłączamy klemy, wyjmujemy baterię i demontujemy zlokalizowaną obok szarą skrzynkę z bezpiecznikami. Konieczne jest również wymontowanie kompletnego kosza akumulatora, który jest przykręcony śrubami o łbie 13 mm. Dopiero wtedy mamy swobodny dostęp do śrub mocujących poduszkę silnika. Ich odkręcenie spowodowałoby opadnięcie silnika pod własnym ciężarem, więc nim do tego przystąpimy, należy podstawić pod silnik podnośnik oraz, dla bezpieczeństwa, dodatkową kobyłkę. 

Zobacz też: Fiat Seicento: wymiana wiatraka chłodnicy. Poradnik

Aby motor bezpiecznie spoczął na podnośniku, w pierwszej kolejności odkręcamy delikatnie środkową nakrętkę śruby poduszki (tę od strony skrzyni biegów). Silnik wraz ze skrzynią lekko opadnie, ale tylko w takiej pozycji możliwe będzie wyjęcie wykręconej poduszki. Następnie możemy bez obaw wykręcić pozostałe cztery śruby, łączące wspornik z podłużnicą samochodu. Pozwala to na wyjęcie całej poduszki, ale może to wymagać przyłożenia siły. Używany element zastępujemy nowym i przykręcamy go w tym samym miejscu. Bardzo ważne jest, aby wszystkie śruby były dokręcone z prawidłowym momentem.

Po prawidłowym zamontowaniu nowej poduszki, możemy przystąpić do powolnego unoszenia silnika ze skrzynią na podnośniku, do momentu, aż zacznie się unosić cały samochód, a śruba ze skrzyni biegów trafi w główny otwór poduszki. Używając nowej nakrętki, skręcamy mocno poduszkę z obudową skrzyni, po czym spod silnika możemy usunąć podnośnik oraz kobyłkę. 

Zobacz też: Fiat Stilo: naprawa oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Poradnik

Kiedy nowa poduszka jest już prawidłowo zamocowana, możemy przystąpić do montażu usuniętych wcześniej elementów, czyli obudowy akumulatora, skrzynki bezpieczników, akumulatora oraz osłon z tworzyw sztucznych. Efekty naszej pracy odczujemy już po pierwszym uruchomieniu silnika Stilo, ponieważ nasilenie wibracji, przenoszących się do kabiny samochodu, będzie znacznie mniejsze.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Wicherkiewicz

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »